اتخاذ تمهیدات برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا در بنادر هرمزگان

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتخاذ تدابیر و تمهیدات جدید برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تدابیر و تمهیدات جدید برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در بنادر استان اتخاذ شده است.

محمدی کرجی ران با اشاره به اینکه بین جامعه حمل و نقل دریایی و فعالان این حوزه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، افزود: بسیاری از کشور‌ها در حال توقف ترد‌های هوایی و مرزی خود به آفریقای هستند.

او گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای شناور‌های مسافری و تجاری به شرکت‌های بندری و کشتیرانی ابلاغ شده و به صورت مستمر بر اجرای آن‌ها نظارت می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه پرسنل تمامی شناور‌های تجاری با مبداء کشور‌های با ریسک بالا قرنطینه می‌شوند، افزود: همه شناور‌های تجاری با مبداء کشور‌های با ریسک بالا براساس دستورالعمل‌های بهداشتی در لنگرگاه قرنطینه شده و تا اطمینان از سلامت تمامی کارکنان و تایید مراجع قانونی مرتبط از پهلودهی شناور‌ها در بنادر استان جلوگیری می‌شود.

محمدی گفت: اصلاح فرآیند پاس شناورها، کنترل بهداشتی کشتی‌ها و خدمه شناور‌ها و همچنین لغو مجوز‌های تردد خدمه کشتی‌های خارجی در بنادر همچنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او با بیان اینکه هرمزگان از جمله استان‌هایی است که مراودات تجاری زیادی با کشور‌های آفریقایی دارد افزود: با رعایت پروتکل‌های درنظر گرفته شده از ورود تمامی بیماری‌های نوپدید و بازپدید به بنادر استان هرمزگان جلوگیری می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.