همکاری شرکت های بزرگ کشتیرانی برای سوخت های زیستی پایدار

 

شرکت های بزرگ کشتیرانی با همکاری هم در قالب یک جنبش سبز، به دنبال کاهش تولید گازهای گلخانه ای و ترویج استفاده از سوخت های زیستی در صنعت حمل و نقل دریایی هستند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری سازمان بنادر و دریانوردی ، ۱۸ شرکت پیشرو در حمل و نقل دریایی و کالاهای مصرفی با جنیش GoodShipping برای کاهش قابل ملاحظه انتشار گازهای گلخانه ای از محموله هایی دریایی همکاری می کنند. صاحبان کالا و سایر ذینفعان در این جنبش متعهد به ترویج سوخت های زیستی پایدار دریایی در کمپینی هستند که حدود ۴۰۰۰ تن انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد.
این جنبش سازمان هایی را گرد هم می آورد که طیف وسیعی از صنایع، از جمله تولید مواد غذایی، کالاهای مصرفی، مواد شیمیایی، منسوجات و ماشین آلات را شامل می شود. همه این شرکت ها در این کمپین متعهد به ایجاد تأثیر فوری و ملموس در انتشار کربن در بخش حمل و نقل دریایی هستند. این کمپین قصد دارد نشان دهد که انجام اقدامات اقلیمی واقعی در حال حاضر امکان پذیر است تا نمونه ای برای سیاست گذاران و سایر شرکت ها در زمینه ارائه داده شود.
هر یک از شرکت های عضو این جنیش متعهد به کاهش میزان مشخصی از انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به حمل و نقل محصولات یا خدمات خود هستند.
به عنوان یکی از اولین پروژه ها در این جنبش، اولین سوخت گیری کشتی کانتینری Samskip Innovator با سوخت های زیستی انجام شد. طی این پروژه، سوخت های فسیلی با سوخت های زیستی صد درصد پایدار جایگزین شد و سوخت های زیستی پیشرفته برای مجموع چهار یا پنج سفر از روتردام به هال (بریتانیا) استفاده خواهد شد.
تینا ترینکس، مدیر بازرگانی GoodShipping، در این خصوص گفت: این جنبش نشان می‌دهد که اقدامات اقلیمی مشخص در حال حاضر امکان‌پذیر است و می‌توان با برداشتن گام‌های کوچک و از بین بردن موانع مشترک در سراسر زنجیره حمل و نقل دریایی، شاهد تأثیرات ملموسی باشیم. با توجه به فوریت بحران آب و هوایی، زمان برای تلف کردن وجود ندارد و شرکت ها باید از فرصت پیش آماده برای عملی کردن اهداف خود در این زمینه استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.