ساخت یک فروند شناور مسافربری به دست متخصصان داخلی در قشم

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت و به آب اندازی یک فروند شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران به دست متخصصان داخلی در یکی از کارخانجات شناورسازی قشم خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل مکی زاده یکشنبه شب به رسانه ها اعلام کرد: شناور یاد شده موسوم به الماس قشم با سازه آلومینیومی به طول ۲۶ متر ،عرض ۷ متر و ظرفیت جابجایی ۱۵۸ مسافر طی ۹ماه ساخته شده و تمامی مراحل ساخت و تجهیز آن در یکی از کارخانجات شناورسازی جزیره قشم به انجام رسیده است.
وی در خصوص قابلیت های فنی این شناور بیان کرد: برخورداری از دو دستگاه موتور رانش با قدرت هرکدام ۸۲۹ اسب بخار وهمچنین مجهزبودن به سامانه های پیشرفته ناوبری و کمک ناوبری، تجهیزات کامل ایمنی و اطفا حریق از دیگر قابلیت های فنی شناور الماس ۳ به شمار می رود.
به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، امروز ۳۰ آبان شناور الماس قشم ۳ با نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای هرمزگان با موفقیت در محل ساخت به آب اندازی شد.
مکی زاده افزود: قرار است ظرف مدت سه هفته، پس از دریافت گواهینامه های فنی و ثبت دائم به چرخه ناوگان حمل و نقل مسافری استان هرمزگان ملحق شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.