ضرورت مردمی‌سازی فعالیت‌های حوزه فرهنگی در بنادر

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ارتقای جایگاه حوزه فرهنگی و ضرورت مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه، خاطر نشان کرد: اگر فعالیت‌های حوزه فرهنگی در بنادر از قالب اداری و دولتی بیرون بیاید و سمت و سوی مردمی به خود بگیرد، هم شور و اشتیاق در مساجد بیشتر می‌شود و هم اقدمات فرهنگی شکل ماندگارتری به خود می‌گیرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در نشست با مسئولان فرهنگی بنادر کشور، با حائز اهمیت دانستن موضوع برپایی نماز پرشور و نشاط در میان کارکنان، تاکید کرد: مسئولان فرهنگی سازمان بنادر کوشا باشند تا هرگونه مراسم و آیینی در مساجد، نمازخانه‌ها و مزار شهدا با پرهیز از تجملات و با رعایت کامل ساده‌زیستی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین دورغ گفتن و قضاوت کردن را یکی از آفات‌های بزرگ اجتماعی دانست و تصریح کرد: مسئولان فرهنگی راهکاری اتخاذ کنند تا دست‌کم در مجموعه خومان در سازمان بنادر، فضلیت‌های راستگویی را تبلیغ و تشویق کنند.

در این نشست همچنین حجت‌‌الاسلام‌و‌المسلمین نورمحمدی؛ مسئول فرهنگی سازمان بنادر ضمن برشمردن اقدمات فرهنگی و ارشادی این حوزه در سطح ستاد و بنادر، بر ایجاد رویه‌ای واحد و یکسان فرهنگی در همه بنادر تاکید کرد.

در این دیدار، همچنین مسئولان فرهنگی بنادر شمال و جنوب کشور ضمن بیان اقدمات فرهنگی صورت گرفته در بنادر کشور، خواستار بودجه اختصاصی با نظارت خود حوزه فرهنگی، ارتقای جایگاه حوزه فرهنگی، و توجه بیش از پیش به نمازهای جماعت یومیه شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.