معاون بنادری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد؛ ارائه تعرفه‌های تشویقی به شرکت‌های کشتیرانی داخلی و خارجی

 

حسن زاده گفت: شرکت‌های کشتیرانی داخلی و خارجی که بتوانند در شرایط تحریم صادرات و واردات انجام دهند، تعرفه تشویقی دریافت می‌کنند.

به گزارش سی نیوز، محمد علی حسن‌زاده،  معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اگر شرکت‌های کشتیرانی داخلی و خارجی در شرایط تحریم بتوانند صادرات و واردات داشته باشند از تعرفه‌های تشویقی سازمان بنادر و دریانوردی بهره مند می شوند، گفت: سازمان بنادر در نظر دارد توافق نامه‌ای با شرکت‌های کشتیرانی داخلی و خارجی منعقد کند و در صورتی که این شرکت‌ها واردات و صادرات انجام دهند تعرفه‌های تشویقی را اعمال خواهیم کرد.

او گفت: این تعرفه‌ها بر اساس تناژ و مسیر طی شده متفاوت است و اگر تناژ یا مسیری را که طی می‌کند بیشتر باشد مشمول تعرفه‌های تشویقی بیشتری می‌شوند.

حسن زاده درباره بنادر کوچک هم گفت: مطالعات انجام شده و مدل‌های واگذاری هم بر اساس مصوبه‌ها ارائه شده است و طبق مصوبه‌ای که اخیرا هیئت عامل سازمان بنادر در نظر گرفته به زودی مدل و فرمت‌هایی را برای این طرح آماده می‌کنیم و به اکران عمومی می‌گذاریم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا‌نوردی اظهار کرد: سرمایه گذاران و افرادی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری و بهره برداری از این بنادر کوچک هستند بر اساس چارچوب‌های تعریف شده می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

او تصریح کرد: در صورتی که طرح ارائه شده از سوی سرمایه گذار جذاب‌تر باشد با آن فرد قرار داد منعقد شده باشد بلافاصله کار‌های سرمایه گذاری انجام می‌شود.

حسن زاده با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از بنادر ایران تحریم نیستند، گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران از کشور‌های مختلف جهت فعالیت و استفاده از فرصت‌های بنادر ایران اعلام آمادگی کرده و ایران هم از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های بنادر استفاده می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.