رئیس جمهور در جلسه هیات دولت اظهار کرد: انگلیس آغازگر ناامنی مسیرهای کشتیرانی است و باید عواقبش را بپذیرد

 

رئیس‌جمهور اقدام انگلیس در توقیف کشتی نفتکش کشورمان را بسیار کودکانه، سخیف و اشتباه توصیف کرد و اظهارداشت: انگلیسی‌ها آغازگر ناامنی در دریا هستند و امیدواریم این کار را ادامه نداده و تکرار نکنند؛ چرا که تکرار آن موجب ناامنی در جهان شده و به زیان همه خواهد بود.

به گزارش سی نیوز، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است و از این رو به فضای کشورمان تجاوز کرد که البته با پاسخ قاطع مواجه شد و از سوی دیگر به طور نیابتی، کشتی نفتکش ایرانی را توقیف کردند که کار بسیار سخیف و غلطی انجام دادند.

روحانی خاطر نشان کرد: انگلیسی‌ها در آبهای سرزمینی اسپانیا به ناروا این کشتی را توقیف کردند در حالی که خودشان در این سرزمین و منطقه جبل‌ الطارق اشغالگر هستند چرا که این سرزمین متعلق به اسپانیا است و دولتی اشغالگر که به ناروا در این منطقه حضور دارد این کار سخیف را انجام داده است و این در حالی است که مردم اسپانیا هم از این کار انگلیس اعلام انزجار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدام انگلیسی‌ها کاری بسیار سخیف، غلط و اشتباه بود و به زیان آنها است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در سطح جهان، خطوط کشتیرانی از امنیت کامل برخوردار باشد و به انگلیسی‌ها گوشزد می‌کنم که شما آغازگر ناامنی هستید و تبعات آن را بعداً درک خواهید کرد.

روحانی اظهارداشت: البته ممکن است انگلیسی‌ها به دستور آمریکا و یا آنچه که گروه «ب» نامیده می‌شود این کار را کرده باشد که البته باز هم اقدام غلط و اشتباهی است. ضمن اینکه می‌دانیم که در داخل انگلستان شرایط انسجام ندارد و به هم ریخته است و دولت و پارلمانی به طور منسجم وجود ندارد اما در عین این سراسیمگی و به‌هم‌ریختگی، توقیف نفتکش ایرانی کاری احمقانه بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تحرکات اخیر آمریکا را حکایتی جالب و خنده‌آور توصیف کرد و گفت:‌ تحرکات امروز آمریکا، حکایت آدمی است که با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد. آمریکایی ها از یک طرف برجام را یک توافق بسیار بد و به تعبیر خودشان بدترین توافق می‌دانند و بدون هیچ بهانه‌ای از آن خارج می‌شوند و از طرف دیگر وقتی ایران برخی از تعهدات خود را کاهش می‌دهد، همگی از آن ابراز نگرانی می‌کنند در حالی که باید از آمریکا نگران بود که کل برجام را زیر پا گذاشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.