اعزام بیش از 5 هزار دستگاه ناوگان باری خراسان رضوی به بنادر جنوب کشور

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۵۴۹۸ دستگاه ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی و کشاورزی به بنادر جنوبی کشور اعزام شدند.

به گزارش سی نیوز، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ابتدا با اشاره به همکاری و همراهی انجمن های صنفی، شرکت های حمل و نقل و رانندگان استان در بحث کمک به مناطق سیل زده و همچنین حمل کالاهای مایحتاج هموطنان کشورمان از بنادر جنوبی کشور، اظهار کرد: در این خصوص طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۵۴۹۸ دستگاه ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی و کشاورزی به بنادر جنوبی کشور اعزام شدند.

وی افزود: این تعداد اعزام ناوگان باری از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا ششم خرداد بوده است که کنجاله، سویا، دانه های روغنی، دام زنده، گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، پلی اتیلن، کود شیمایی را از بنادر امام خمینی، بوشهر، بندرعباس و چابهار به استان گلستان و دیگر استان های کشور از طریق سیستم حمل و نقل باری استان خراسان رضوی ارسال کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی  در این خصوص با اشاره به اهمیت تخلیه بنادر کشور و موارد تشویقی در نظر گرفته شده برای ترغیب رانندگان به تخلیه هرچه سریع تر بنادر جنوبی کشور از کالاهای اساسی و مورد نیاز تصریح کرد: در این زمینه و در راستای همکاری و همراهی صنف حمل و نقل استان موارد تشویقی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از جمله این موارد تشویقی اعمال افزایش ضریب ۳/۱ سهمیه سوخت، اعمال نوبت بجا در سالنهای اعلام بار و حواله یک جفت لاستیک به ازاء هر سه سرویس حمل بار از بنادر بود که برای رانندگان در نظر گرفته شد. به این شیوه درصدد بودیم تا گوشه ای از زحمات این قشر زحمتکش را جبران کنیم.

وی افزود: در این زمینه امیدواریم در ادامه این روند رانندگان و همه دست اندرکاران بخش حمل و نقل استان تا پایان گذر ازتنگناهای فعلی به همکاری و همراهی خود همچنان ادامه داده و بدون شک مسئولان با حداکثر توان برای جلب نظر رانندگان همچون گذشته کار را پیش خواهیم برد.

 

نصری در پایان گفت: علاوه بر آمار کامیون های اعزامی فوق الذکر، ۱۰ دستگاه ناوگان باری مربوط به اداره کل در دو نوبت و تعداد ۱۰ دستگاه ناوگان باری مربوط به سایر ارگانهای دولتی جهت کمک به تخلیه بنادر اعزام شده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.