رئیس جمهور در افتتاح ٢٠ پروژه دریایی و بندری هرمزگان خبر داد: افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی به ۵,۸ میلیون کانتینر

 

رئیس جمهور گفت: راه اندازی ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری جدید، ظرفیت این بندر به ۵,۸ میلیون کانتینر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن روحانی در نشست شورای اداری استان هرمزگان و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با بندر شهید رجایی برای صدور فرمان افتتاح بیش از ۲۰ پروژه دریایی و بندری این استان، از تلاش های نیروهای خلاق و خدوم وزارت راه و شهرسازی و بخش هایی که در این زمینه فعال هستند، تشکر کرد و اظهار داشت: مساله بندر شهید رجایی و توسعه آن برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: سال گذشته که از این بندر بازدید کردیم، شاهد تجهیز اسکله های پایانه کانتینری این بندر بودیم و در حال حاضر نیز ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری نصب و راه اندازی می شود که به توانمندی استان هرمزگان و کشور اضافه می کند.

روحانی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این تجهیزات(۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری کشتی به ساحل به ارزش ۱۰۴ میلیون یورو)، توانمندی بندر به ۵,۸ میلیون کانتینر افزایش یافته است.

رییس جمهور گفت: اجرای فاز ۲ پایانه نفتی بندر شهید رجایی و اقداماتی که در زمینه فرودگاهی انجام شده، قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: پنج پروژه دیگر نیز عملیات اجرایی آن آغاز و در سال های پیش رو تکمیل می شود.

روحانی در پایان با صدور دستور آغاز بهره برداری از پروژه های بزرگترین بندر تجاری ایران و پروژه های فرودگاهی استان هرمزگان اعلام کرد: افتتاح تجهیزات جدید پایانه کانتینری بندرعباس(بندر شهید رجایی)، فاز ۲ تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس، فاز ۲ پایانه نفتی این بندر و شروع عملیات پنج طرح فرودگاهی در بندرعباس و بندر لنگه را آغاز بفرمایید.

شایان ذکر است، پیش از صدور فرمان افتتاح پروژه ها توسط رییس جمهوری، محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی گزارشی از پروژه های آماده افتتاح این وزارتخانه در استان هرمزگان برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی را ارایه کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.