مرور رده
کریدور شمال – جنوب
نشست هیئتمدیره انجمن کشتیرانی با مدیران اجرایی شرکتهای عضو در بندرعباس
به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، نشست مشترک هیئتمدیره تشکل ملی کشتیرانی ایران با مدیران اجرایی و عملیاتی شرکتهای عضو مستقر در بندرعباس، روز ۷ مهرماه ۱۴۰۴ در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد.
این…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
مقیسه: تمرکز صندوق توسعه صنایع دریایی بر حمایت از بخش خصوصی است
به گزارش خبرنگار سینیوز، دومین نشست خبری محمدحسین مقیسه، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی، روز گذشته در تاریخ 29شهریور 1404 در محل این صندوق برگزار شد.
مقیسه در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری مجمع عمومی صندوق گفت: مجمع عمومی برگزار…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بندر امالقصر و راهآهن شمال–جنوب عراق؛ چالشی برای ایران
سی نیوز-* بندر امالقصر، واقع در جنوب استان بصره، اکنون بهعنوان بزرگترین و فعالترین بندر تجاری عراق شناخته میشود. در سال ۲۰۲۲ میلادی، عملکرد کانتینری این بندر به بیش از یک میلیون و دویست هزار TEU رسید که نشاندهنده ظرفیت بالای آن برای…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
از فرصتسوزی تا عقبماندگی؛دلایل افت جایگاه لجستیک ایران بررسی شد
فرشته رضایی: «هاب ترانزیتی منطقه» یکی از آرزوهای لجستیک ایران است. آرزویی که با توجه به ظرفیتهای جغرافیایی و بندری کشور دستیابی به آن چندان محال نیست. اما در میدان عمل، ضعفها و نارساییهای لجستیکی، بهویژه در حملونقل کالاهای فسادپذیر، از…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ایران در قالب کریدورهای شمالی-جنوبی، بنادر استراتژیک را به خطوط ریلی متصل کند
میرشفیع گفت: در حال حاضر شرایطی فراهم است که ایران می تواند در قالب کریدورهای شمالی-جنوبی، از روسیه، کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهای محصور در خشکی حمایت و پشتیبانی کند و مسیر ترانزیتی آنها به سمت جنوب را تسهیل کند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ظرفیتهای بلااستفاده شانگهای؛ چرا ایران از فرصت توسعه بنادر غفلت کرده است؟
سی نیوز-ایران با بیش از سه تا چهار هزار کیلومتر خط ساحلی از خرمشهر تا چابهار، یکی از کشورهایی است که ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه بنادر و اتصال به شبکه تجارت جهانی دارد. با این حال، تجربه چند دهه گذشته نشان میدهد که این ظرفیتها همچنان…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
کریدورهای منطقهای و تهدید جایگاه ژئواکونومیک ایران؛ضرورت بازتعریف دیپلماسی اقتصادی دریامحور
دبیرکل انجمن کشتیرانی گفت: در چند دهه گذشته همواره با تحریمها مواجه بودهایم و آثار آنها شرایط موجود را تشدید نکرده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
دریا؛ کلید توسعه پایدار و محور همایش توسعه دریامحور
به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمت وابسته ایران ، امروز 11 شهریور ماه 1404 نشست خبری برگزاری پنجمین دوره همایش توسعه دریامحور در محل دبیر خانه این مجموعه برگزار شد. این همایش، که با تمرکز بر اقتصاد دریامحور برگزار میشود، فرصتی…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
مکانیزم ماشه؛دریا خط مقدم تقابل ایران و غرب
سی نیوز-* فعال شدن «مکانیسم ماشه» از سوی کشورهای اروپایی، به معنای آغاز شمارش معکوس برای بازگشت تحریمهای سازمان ملل علیه ایران است؛ تحریمهایی که مستقیماً صنعت دریایی و کشتیرانی کشور را نشانه میگیرد. این مکانیسم در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۵ توسط…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
در عرصه دریایی کشور «دولت مستقر» نداریم
رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه در حوزه دریایی کشور، تاکید کرد که تا زمانی که دولت به صورت واقعی و با ساختاری منسجم در این عرصه حضور نیابد، نه کارآفرینی دریایی شکوفا می شود و نه اقتصاد ملی از…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...