بيانيه تشكل هاي لجستيكي در حمايت از وزير راه و شهرسازي؛
تشکل های لجستیکی سراسر کشور در حمایت از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بیانیه ای را خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:« استيضاح ايشان قطعاً موجب هدررفت منابع مالي، انساني و اتلاف زمان و نيز بي انگيزگي بدنه وزارت خانه راهبردي راه و شهرسازي خواهد گشت و اين اقدام به اعتقاد ما خطايي راهبردي و زيانبار براي اقتصاد كشور تلقي مي گردد.»
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
بنام خدا
جناب آقاي دكترلاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
باسلام و احترام
بار ديگر مجال نقد و بررسي عملكرد وزيري از كابينه جناب آقاي دكتر روحاني به ميان آمد كه رويكرد و عملكرد وي از ابتدا با تغيير انگاره هاي پوسيده و غيرقابل اجرا، روحي ديگر بر كالبد خشكيده و خميده وزارتي كه بزعم ما بيش از ٢ وزارت خانه را در خود جاي داده است، دميد. استيضاح حق مسلم نمايندگان معزز مجلس شوراي اسلامي و ما بر اين حق احترام و سر تعظيم فرود مي آوريم، اما به چه بهایي ؟ و در ازای كدام حمايت و پشتيباني؟
ديربازي نگذشته است كه وزير پيشين دولت قبل افتخارش ابداع دور برگردان و عملكردش افتتاح بزرگراه تكميل نشده پرديس تهران و مسير ناتمام و غير ايمن ريلي اصفهان – شيراز بود، نمايندگان استيضاح خواه گرامي در مقام مقايسه كه البته فارق نيز مي باشد، سنجيده اند؟ قياس داشته اند؟
عجب است! آنچه همگان دانند عزيزان مجلس نشين استيضاح خواه نمي دانند؟
آيا اين بزرگواران نماينده ملت مطلع نيستند؟ در ٥ سال گذشته وزارت راه منشا چه خدماتي بوده و براي اولين بار چه اقدامات و رخدادهايي را رقم زده است؟ و سكاندار اين وزارت جناب آقاي دكتر آخوندي همواره با تلاش طاقت فرسا، ماموريت هاي خود را چگونه جامع عمل پوشانده است؟ كه ايشان را متهم به بي انگيزگي در اجراي مسئوليت هاي محوله مي نمايند!
جناب آقاي دكتر لاريجاني
به نمايندگي از تمامي شقوق حمل و نقل و لجستيك كشور ضمن قدرداني از اهتمام جناب آقاي دكتر عباس آخوندي، معاونان، مديران و كاركنان معزز وزارت راه و شهرسازي در بهبود زيرساخت هاي حمل و نقل و لجستيك و زنجيره تامين كشور، از حسن انتخاب جناب آقاي آخوندي توسط رياست محترم جمهوري تقدير و تشكر بعمل مي آورد. اميد است استيضاح ايشان، مجال و فرصت ديگري در امكان معرفي فعاليت هاي اصولي، زيربنايي و خدمات شايسته وزير محترم راه و شهرسازي به ملت شريف ايران باشد و تایید مجددي بر اعتماد نمايندگان معزز مجلس شوراي اسلامي بر عملكرد ايشان گردد.
وظيفه شرعي، ملي و حرفه اي ما ايجاب مي نمايد به استحضار نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي برسانيم، تشكل هاي تأييد كننده اين بيانيه بعنوان نمايندگان بخش خصوصي و مجريان اصلي عرصه حمل و نقل و لجستيك كشور اذعان مي نمايند با توجه به پويه هاي به جريان افتاده در دوران مديريت جناب آقاي دكتر آخوندي در جايگاه عالي ترين مقام و مرجع سياستگذاري صنعت حمل و نقل و لجستيك كشور كه منجر به بهبود كليه سنجه هاي زنجيره تامين و ارتقای سطح عملكرد لجستيكي جمهوري اسلامي ايران در مقياس جهاني و افزايش رتبه LPI گرديده است، استيضاح ايشان قطعاً موجب هدررفت منابع مالي، انساني و اتلاف زمان و نيز بي انگيزگي بدنه وزارت خانه راهبردي راه و شهرسازي خواهد گشت و اين اقدام به اعتقاد ما خطايي راهبردي و زيانبار براي اقتصاد كشور تلقي مي گردد. اهم بخشي از خدمات حوزه حمل و نقل و لجستيك محقق شده در زمان مديريت ايشان بشرح ذيل بر شمرده مي شود.
١- توجه ويژه به نقش و تاثيرگذاري بخش خصوصي در حوزه هاي مديريتي ، برنامه اي، تصميم گيري، نظارتي و اجرايي
٢- جلب سرمايه گذاري بخش خصوصي داخلي و خارجي در زير ساخت هاي حمل و نقل و لجستيكي كشور
٣- تغيير انگاره هاي اقتصادي و مالي در توسعه زير ساخت ها و اجراي ماموريت هاي وزارت راه و شهرسازي
٤- تكميل و بهره برداري از فاز ١ بندر شهيد
بهشتي پس از ٢٠ سال بلاتكليفي
٥- خريد تجهيزات استراتژيك بندري بندر شهيد بهشتي
٦- برنامه ريزي اجرايي فاز ٣ بندر شهيد رجايي بر اساس الگوهاي بنادر هوشمند
٧- تامين تجهيزات استراتژيك اسكله شهيد رجايي
٨- سرمايه گذاري و توسعه ١ ميليارد دلاري بنادر عباس ، بوشهر ، خرمشهر و …
٩- توجه ويژه به جزيره بندري نگين با عنايت به محدوديتهاي پسكرانه در بوشهر
١٠- هدف گذاري بندر شهيد رجايي براي تبديل شدن به هاب منطقه
١١- احداث و گسترش خطوط ريلي به بنادر چابهار و بوشهر
١٢- توسعه و بهسازي خطوط ريلي در بنادر شهيد رجايي ، بوشهر ، امام و خرمشهر
١٣- توسعه و فعال سازي بنادر شمالي كشور
١٤- احيای كريدور ترانزيتي هند، ايران و افغانستان با افتتاح بندر شهيد بهشتي
١٥- توسعه زير ساخت هاي ريلي و احداث خطوط آهن در استانهاي همدان ،كرمانشاه ،
سيستان ، گيلان ، زنجان و ….
١٦- احداث و توسعه خطوط ريلي آستارا – آستارا
١٧- برنامه ريزي و سرمايه گذاري در بازسازي و خريد هزاران دستگاه واگن و لوكوموتيو با هدف نوسازي و توسعه ناوگان ريلي
١٨- توسعه خطوط ريلي بشيوه دو خطه كردن خطوط
١٩- هدف گذاري و برنامه ريزي برقي كردن مسير ريلي تهران – مشهد
٢٠- افزايش بهره وري ريلي در بخش مسافر در مسير تهران – مشهد از ٥٠ قطار به بيش از ٢٠٠ قطار در روز
٢١- افزايش بهره وري و كسب سهم بيشتر از بارهاي ريل پسند با هدف گسترش خدمات ريلي ، كاهش هزينه و ريسك پذيري و حفاظت از محيط زيست
٢٢- افزايش سرمايه گذاري و اجرای پروژه بزرگراهي تهران – شمال
٢٣- اجرا و تكميل آزاد راه اصفهان – شيراز
٢٤- بهسازي، روكش آسفالت و احداث هزاران كيلومتر مسير اصلي استاني و ترانزيتي
٢٥- توجه ويژه در توسعه هزاران كيلومتر راه روستايي
٢٦ – اختصاص تسهيلات و سوبسيد نوسازي ناوگان جاده اي
٢٧- سرمايه گذاري در نوسازي شبكه راداري هوايي كشور
٢٨- انعقاد قرارداد خريد ده ها فروند هواپيما
٢٩- تامين مالي خريد هواپيما بشيوه اجاره بشرط تمليك
٣٠- احيا و تاثيرگذاري شوراي عالي هماهنگي ترابري كشور
٣١- تاسيس شوراي عالي ترانزيت كشور
٣٢- راه اندازي معاونت حمل و نقل
٣٣- تدوين سند راهبردي مراكز لجستيكي
٣٤- تدوين سند بنادر خشك
و دهها خدمت شايسته ديگر كه الحق و انصاف بايد دست اين وزير شايسته را بگرمي فشرد و بر سينه اش مدال لياقت و افتخار آويخت.
والسلام
١-انجمن كشتيراني و خدمات وابسته ايران
٢-فدراسيون حمل و نقل و لجستيك ايران
٣-انجمن پايانه داران بنادر ايران
٤-انجمن شركت هاي حمل و نقل بين المللي مالكان كاميون ايران
٥-انجمن صنفي شركتهاي حمل و نقل ريلي و خدمات وابسته
٦-مجمع ايران براي فردا توليد ، صادرات ، حمل و نقل و لجستيك
٧-انجمن شركتهاي هواپيمايي ايران
٨-انجمن صنفي شركتهاي مسافرت هوايي و جهانگردي
٩-كانون صنفي شركتهاي مسافربري ايران
١٠-انجمن صنفي شركتهاي حمل و نقل بين المللي سنگين ايران ( بوژي داران )
١١-انجمن حمل و نقل بين المللي اردبيل
١٢-انجمن صنعت بانكرينگ ايران
13. انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان
نظرات بسته شده است.