مشکلات مربوط به پیرو از قانون جدید سولاس در خصوص اعلام جرم ناخالص تایید شده کانتینرها

به گزارش سی نیوز به نقل از ماهنامه مسیر ،  با سپری شدن یک سال از تصویب قوانین جدید سولاس در خصوص جرم ناخالص تایید شده(VGM) در تاریخ 1 ژوئیه 2016 ، هم اکنون استرین استال به این نتیجه رسیده است که هنوز بسازی از کشورها این قوانین جدید سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) را به خوبی اجرا نمیکنند .

مدیر عامل شرکت Strainstall ( یکی از شرکتهای پیشگام و نوآور در زمینه سیستم های محاسبه بار و توزین کانتینر ) گفت ” نهادهای ملی در سراسر جهان هنوز در تلاش هستند تا این دستور العمل جدید که هم در کشتی و هم در ساحل در هنگام جابجائی بار متضمن ایمنی کشتی ها و کارگران است را درک نموده و با آن کنار بیایند ”

این دستور العمل بیان میدارد که جرم ناخالص تایید شده یک گزینه اختیاری یا یک اقدام بهینه نیست ، بلکه یک تعهد قانونی است که همه شناورهای تحت قوانین سولاس هنگام ورود به بنادر کشور عضو IMO در سراسر جهان باید آن را اجرا نمایند .

مدیر عامل شرکت Strainstall اظهار داشت که عدم وجود الزام اجرائی برای این قانون جدید ، دلیل اصلی جدی نگرفتن آن است .

قبل از لازم الاجرا شدن این قانونIMO  موضع خود را تلطیف نمود و اعلام کرد که به منظور به حداقل رساندن میزان اختلال در زنجیره تامین ، در سه ماهه اول پس از لازم الاجرا شدن این قوانین باید “رویکرد عملی ” در پیش گرفته شود .

در تحقیقی که توسط یک موسسه انجام شد مشخص گردید گه بسیاری از فرستندگان کالا و بارفرابرها دقیقا نمیدانند که چطور از این قوانین جدید پیروی کنند .

اما اکنون با گذشت یک سال از تصویب  این قوانین به نظر میرسد وقت اجرای پیوسته تر این قوانین رسیده است و برای سازگاری با این قوانین باید گام اول برداشته شود . مسئولیت اجرای این قوانین بر عهده IMO نیست بلکه دولتهای متعاهد به SOLAS مسئول اجرای آن هستند .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.