پاکسازی کشتی‌های کانتینربر به کمک ربات‌های هلندی

به گزارش سی نیوز به نقل از ماهنامه مسیر ، شرکت هلندی Fleet Cleaner که در زمینه ارایه خدمات پاکسازی بدنه کشتی فعالیت دارد، تاکنون کشتی‌های کانتینربر گوناگونی با طول بیش از 350 متر را در حین عملیات تخلیه و بارگیری در ترمینال‌های کانتینری هلند، پاکسازی نموده است.

شرکت Fleet Cleaner اخیراً تاسیسات نوآورانه پاکسازی بدنه کشتی خود را در همه بنادر هلند راه اندازی نموده است . با استفاده از این تاسیسات پاکسازی بدنه کشتی هم زمان با عملیات سوخت رسانی امکان پذیر میباشد و شستشوی بدنه کشتی بدون هر گونه وقفه در عملیات کشتی و اتلاف وقت انجام میشود .

برای شستشوی بدنه کشتی، یک ربات توسط یک اپراتور از اتاق کنترل شناور پشتیبانی که در کنار کشتی مهار شده است، هدایت می‌گردد و امکان ارایه خدمات پاکسازی بدنه را در همه بنادر هلند فراهم می‌سازد.

در این روش، به دلیل عدم نیاز به وجود غواصانی که معمولا شناورها را تمیز می‌کنند، ایمنی تضمین می‌گردد وکارکنان در فاصله امن از کشتی کار می‌کنند.

تحقیقاتی که با همکاری مقامات قانون گذار هلند انجام شد نشان داد که عملیات پاکسازی بدنه کشتی به وسیله ربات Fleet Cleaner به محیط زیست آسیب وارد نمیکند .

مدیر تجاری شرکت Fleet Cleaner  گفت هزینه هایی که رسوبات ایجاد میکنند در بیشتر مواقع دست کم گرفته میشوند .

وی افزود تجریه ما در رابطه با شرکتهای کشتیرانی نشان داد که با تمیز کردن کشتی های کانتینر بر با طول بیش از 350 متر میتوان روزانه تا 14 تن در مصرف سوخت صرفه جویی نموده . این رقم به معنای صرفه جویی یک کامیون کاملا پر سوخت در فاصله هر دو روز یکبار است . با تمیز نگاه داشتن این شناورها ، میتوان میزان انتشار گاز دی اکسید کربن را به اندازه گاز متصاعد از 10000 خودرو کاهش داد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.