آغاز فرآیند رسیدگی به خسارات فعالين اقتصادی آسيب ديده در حادثه بندر شهيد رجايی

در ادامه پیگیری‌های انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برای جبران خسارات وارده به شرکت‌های فعال در حادثه اخیر بندر شهید رجایی، اطلاعیه شماره ۵ قرارگاه بررسی و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی منتشر شد. این اطلاعیه به‌دنبال نشست رسمی این قرارگاه در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ صادر شده و به‌طور ویژه به نحوه رسیدگی به خسارات شرکت‌های کشتیرانی، نمایندگی‌ها و سایر فعالان حوزه کانتینر می‌پردازد. بر این اساس، از شرکت‌های آسیب‌دیده درخواست شده است در بازه زمانی مشخص، مدارک خود را جهت ارزیابی و تعیین میزان خسارت ارائه کنند.
متن اطلاعیه انجمن کشتیرانی به اعضاء خود به شرح ذیل است:

مديران محترم شركتهاي كشتيراني ، نمايندگي كشتيراني ، خدمات بندري و … عضو

موضوع: اطلاعيه شماره ٥ قرارگاه بررسي و پيگيري حل مشكلات و خسارات فعالين اقتصادي آسيب ديده در حادثه بندر شهيد رجايي
با سلام؛
احتراماً، با پيگيري مجدانه انجمن و پس از رايزني هاي موثر ، قرارگاه بررسي و پيگيري حل مشكلات و خسارات فعالين اقتصادي آسيب ديده در حادثه بندر شهيد رجايي در نشست مورخ 10 / 03 / 1404 بررسي خسارات وارده به شركت هاي كشتيراني، نمايندگي كشتيراني و … در حوزه كانتينر را در دستور نشست واقع و تصميم ذيل اتخاذ گرديد . از كليه اعضاء مكرمي كه در اين حادثه دچار آسيب گرديده اند، خواهشمند است در بازه زماني مقرر اقدامات لازم را مرعي نمايند .

كميته بررسي و پيگيري حل مشكلات و خسارات فعالان اقتصادي آسيب‌ديده در حادثه بندر شهيد رجايي، با توجه به آغاز فرايند احراز هويت، مالكيت، ارزش‌گذاري و تعيين تكليف خسارات وارده در حوزه شركت‌هاي كشتيراني و تعيين تكليف كانتينرها در حادثه مذكور، بدينوسيله به اطلاع مي‌رساند:

شركت‌هاي كشتيراني يا نماينده قانوني آن‌ها ميبايستي با در دست داشتن يكي از موارد ذيل: تصوير پروانه ورود موقت، قبض انبار، نامه واگذاري، شناسنامه كانتينر يا بيجك كانتينر با مراجعه به آدرس بندرعباس، بندرشهيدرجايي، اداره گارد، واحد قضايي از ساعت ۸ لغايت 16 تاريخ شنبه 17/3/1404 به مدت يك هفته تا تاريخ 24/3/1404 (ايام تعطيل فعال مي‌باشد) اسناد ، مدارك و تقاضاي خود را ارائه نمايند.

بديهي است پس از احراز موارد فوق، ارزيابي و تعيين ميزان خسارت وارده با ارائه اسناد مربوطه امكان‌پذير است.

توجه :
مفاد اطلاعيه مذكور شامل كليه كانتينرهايي مي باشد كه در فرآيند واردات(به همراه كالا) و يا به منظور صادرات و يا به صورت خالي واگذار گرديده اند و يا در محوطه‌هاي بندري دچار حادثه شده طرف قرارداد در حال نگهداري بوده اند ، ميشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.