بندر تجاری لنگه در رده نخست صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، مرتضی سالاری اظهار کرد: بندر تجاری لنگه یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری استان و کشور است که نقشی بسیار مهم در صادرات و واردات و ترانزیت کالا ایفا می‌کند.

وی افزود: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی این بندرگاه در رتبه نخست کشور قرار دارد و روزانه بالغ بر ۱۵ لندیگراف به این امر مبادرت می‌ورزند و محصولات غذایی و کشاورزی را صادر می‌کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تاکید بر اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار TEU کانتینریخچالی بارگیری شد افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۳ هزار TEU کانتینر یخچالی از بندر لنگه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۲۲۰ هزار TEU برسد.

وی تصریح کرد: این بندرگاه ۱۲ پست اسکله دارد و محصولات غذایی و کشاورزی در دمای مشخص از منفی ۳ درجه تا مثبت ۱۲ درجه به مقاصد هدف توسط کانتینر‌های یخچالی ارسال می‌شوند.

گفتنی است بندر لنگه به عنوان قطب ترانزیت خودرو نیز شناخته می‌شود و خودرو‌های رسیده به این بندرگاه به کشور‌های همسایه ایران از جمله عراق و افغانستان ترانزیت می‌شوند.

بناست بندر گاه جدید لنگه برای توسعه بیشتر فعالیت‌های تجاری و افزایش حجم صادرات و واردات و نقش آفرینی گسترده‌تر در حوزه تجارت دریایی احداث شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.