بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد کمتر از دو سال آینده

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی در یک بازدید میدانی به وسیله قطار و با حضور مدیران کل بنادر و دریانوردی و گمرک امیرآباد و مدیر کل راه آهن شمال، چالش‌ها و مشکلات فرایند انتقال و صادرات سیمان فیروزکوه از طریق بندر امیرآباد مورد بررسی گرفت.

در نشستی که مسئولان و مدیران کارخانجات سیمان فیروزکوه حضور داشتند، محمد علی موسی پور گرجی، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بندر امیرآباد عنوان کرد: با هماهنگی که بین دستگاه‌های اجرایی در استان مازندران وجود دارد و با توجه به اقداماتی که در بندر جهت تنوع کالایی در واردات و صادرات ایجاد شده است این امکان فراهم است که از تمام ظرفیت بندر جهت صادرات هر نوع کالای ایرانی چه کالاهای معدنی، ساختمانی و میوه و مرکبات استفاده کنیم و هیچ مانعی وجود ندارد.

صادرات ۵۷۰ هزار تن سیمان از بندر امیرآباد به کشورهای CIS

موسی پور گرجی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ۵۷۰ هزار تن سیمان از استان‌های خراسان شمالی، سمنان و مازندران از طریق بندر امیرآباد به کشورهای CIS صادر شده است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل بندر امیرآباد گفت: خوشبختانه با نگاهی که از بدو تاسیس این بندر وجود داشت حمل ریل پایه و اتصال به شبکه ریلی در این بندر استراتژیک بنا نهاده شد و در حال حاضر ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی داخلی برای بهره برداری و انتقال کالاها برای تجار و سرمایه گذاران فراهم است تا از این مزیت بهره‌مند گردند.

موسی پور گرجی همچنین به ساخت اسکله رو-رو ریلی اشاره کرد و افزود: کمتر از دو سال دیگر این پروژه مهم هم به بهره برداری خواهد رسید و صاحبان کالا می‌توانند از مزایای این اسکله جهت تخلیه و بارگیری سریع کالا از طریق واگن اقدام کنند که شرکت‌های کشتیرانی و لجستیکی هم راستا با ساخت این اسکله در تدارک خرید و ساخت کشتی و بازاریابی هستند.

سه مزیت بندر امیرآباد برای حمل‌ونقل ریلی

رحمان معصومی، مدیر کل راه آهن شمال نیز در این نشست با اشاره به مزایای توسعه صادرات از طریق حمل ریلی و رونق حمل و نقل چند وجهی، اظهار کرد: با توجه به شرایط بندر امیرآباد در شمال کشور و اتصال اسکله‌ها و کارخانجات و صنایع داخلی این بندر به شبکه ریلی این مزیت در این بندر مهم وجود دارد.

معصومی با اشاره به احداث رمپ مخصوص بارگیری سیمان در ایستگاه راه‌آهن فیروزکوه خاطرنشان کرد: مقرر شد تمامی جوانب انتقال سیمان از کارخانجات به ایستگاه راه آهن از لحاظ ترافیک شهری، میزان انتقال روزانه سیمان از کارخانه تا راه آهن و سایر موارد، پس از بررسی به اداره کل راه آهن شمال اعلام شده تا تمهیدات لازم برای صادرات پیش‌بینی شود.

رضا گرزین، مدیر کل گمرک بندر امیرآباد نیز در این نشست عنوان کرد: در چارچوب قوانین و مقررات کشور، برای تسهیل در روند صادرات و واردات و هرگونه همکاری با تجار آمادگی داریم.

تاکید کارخانجات سیمان فیروزکوه بر حمل ریلی به کشورهای CIS

مدیران و نمایندگان دو کارخانه تولید سیمان فیروزکوه نیز بر بهره برداری از ظرفیت بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و مزایای حمل ریلی جهت صادرات سیمان و کلینکر به کشورهای حوزه CIS تاکید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.