بندر چابهار نیازمند تأمین انرژی پایدار

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا ،قاسم عسکری نصب ، افزود:آنچه در توسعه فیزیکی اتفاق افتاده است، در صورتی‌که نیازمندی‌های بخش انرژی به‌صورت معقول و پایدار تأمین شود، با مدیریت یکپارچه و با هدف بهبود شاخص‌های لجستیکی و حذف موانع دسترسی به بازارهای جهانی حمل‌ونقل، رشد و توسعه بیشتری خواهد یافت و این نیاز این بندر است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای توسعه بندر یادآور شد: توسعه بندر چابهار در بخش زیرساخت‌ها از قبیل ساخت اسکله، موج شکن، لایروبی و تأسیسات زیربنایی از قبیل آب، برق و آتش نشانی انجام شده است و بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری کالا تأمین شده است.

وی اضافه کرد: برای ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای دو سناریو قابل اجرا است. سناریوی اول سرمایه‌گذاری در فاز اول طرح توسعه در بخش توسعه فعالیت‌های لجستیکی از قبیل ترمینال‌های و اسکله‌های اختصاصی و مکانیزه مواد معدنی، نفتی و پتروشیمی، غلات و کانتینری است.

عسکری نسب گفت: با توسعه ترمینال‌ها و ایجاد خدمات اختصاصی، بهره‌وری از زیرساخت‌ها افزایش یافته و امکان ارائه خدمات در حد کلاس جهانی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه بخشی از قراردادها از محل منابع سرمایه‌ای دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و برنامه‌های توسعه نیز وجود دارد. پیش‌بینی ما نیاز سرمایه‌ای حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در این بخش است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: اما بخش دوم توسعه، افزایش ظرفیت فعلی بندر از ۸.۵ میلیون تُن به ۳۰ میلیون تُن است که در این بخش تکمیل و تجهیز فاز دوم طرح توسعه مد نظر است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و تجهیز فاز دوم توسعه، حدود ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم است که اولویت ما استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، در این زمینه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.