به ناچار از ناوگان خارجی در صادرات و ترانزیت بهره می بریم

رئیس کمیته ترانزیت انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی گفت: از آن جا که تخلف رانندگان افغان در ید اختیار شرکت های حمل و نقل بین المللی کشور نیست، گمرک ایران باید شرکت های حمل و نقل بین المللی کشور را در پرونده های مربوطه تبرئه کند.

دین محمدی، رئیس کمیته ترانزیت انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی، دین محمد فیض محمدی در گفت و گو با خبرنگار ترابرد اظهار کرد: به دلیل عدم کفایت کامیون داخلی و نرخ بالای هزینه حمل و نقل به ناچار از ناوگان خارجی در صادرات و ترانزیت به آن کشور بهره می بریم. چنان که درحال حاضر 6 الی 7 هزار کامیون افغانستانی برای حمل کالاهای ترانزیتی و صادراتی به کشورشان در ایران تردد دارند.

وی افزود: در حقیقت این کامیون های افغانستانی تحت نظارت شرکت های حمل و نقل بین المللی کشور قرار دارند و مدیران شرکت به گمرک تعهد داده اند که این کامیون ها به صورت ورود موقت و در بازه زمانی مشخص در داخل کشور فعالیت داشته و پس از آن از طریق مرز خروجی به کشورشان عودت داده می شود.

فیض محمدی اظهار داشت: این تعهد بدان دلیل است که کامیون ها به فروش نرسد و یا مفقود نشود. نکته قابل توجه آن است که بعضا رانندگان افغانستانی به دلیل حمل مواد مخدر دچار تخلف می‌شوند، به همین دلیل این کامیون از طریق مراجع قضایی به نفع دولت ضبط می شود و راننده نیز مجازات می شود. آن چه که مسلم است در تعهدنامه مفادی در خصوص حمل مواد مخدر و مجازات ناشی از آن قید نشده است.

 

بازنشر و بهینه سازی: سی نیوز

منبع: https://www.itca-kh.com/?id=51346

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44000

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.