رتبه نخست سازمان بنادر در فرآیند ادواری ارزیابی عملکرد شاخصها
بازرس و مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی گفت : سازمان بنادر و دریانوردی در جشنواره شهید رجایی توانست در فرآیند ادواری ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی در سطح وزارت راه و شهرسازی رتبه اول را کسب کند.
به گزارش سی نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی جان علی اکبری با بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای فرایند ادواری ارزیابی عملکرد شاخصهای عمومی و اختصاصی در سال ۹۵ سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است رتبه اول را در سطح وزارتخانه متبوع از آن خود کند و در نتیجه به رتبه قابل قبولی در سطح کشور دست پیدا کند.
وی ادامه داد : طی ارزیابیهای صورت گرفته از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز شاخص های اختصاصی سازمان بنادر ۸۹۳امتیاز کسب کرد. این عدد نشان میدهد که رتبه این سازمان بهبود قابلتوجهی نسبت به سال ۹۴ داشته است.
از جمله شاخصهای اختصاصی در فرآیند ادواری ارزیابی عملکرد ها می توان به ظرفیت کانتینر بنادر بازرگانی، ظرفیت پذیرش مسافر در بنادر،جذب سرمایه غیر دولتی در بنادر، ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی، ارتقا ایمنی بنادر به ۳۰، سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی و متوسط زمان سرویس دهی به کشتی در بنادر اشاره کرد..در شاخص های حوزه عمومی محورها شامل اصلاح ساختار سازمانی،توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی،شفافیت و مدیریت مالی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره وری است.
علی جان علی اکبری خاطرنشان کرد: مقایسه اولیه ارزیابی عملکرد ادارات کل بنادر در سطح استانها نشان می دهد که در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ در مجموع بنادر از موقعیت بهتری برخوردار هستند.در سال ۹۴ فقط سه استان دارای رتبه برتر در شاخصهای اختصاصی استانها بودند در حالی که در سال ۹۵ تعداد ۶ استان دارای رتبه برتر اختصاصی در میان دستگاههای مشابه استان هستند این بدان مفهوم است که ۶ اداره کل موردنظر تمامی ۱۰۰۰ امتیاز شاخصهای اختصاصی را در سطح استان مربوطه کسب کرده اند.
بازرس و مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی افزود : علاوه بر مقایسه رتبه های عمومی و اختصاصی بنادر کشور، بررسی روند مجموع امتیازات کل بنادر( که حاصل جمع امتیازات شاخصهای عمومی و اختصاصی می باشد و سقف امتیازات آنها از ۲۰۰۰محاسبه می شود) حاکی از آن است که امتیازات کل سایر بنادر در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ سیر صعودی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۰ دوره آموزشی به تفکیک بنادر برای کارشناس و نمایندگان ارزیابی عملکرد ، و جمع آوری اطلاعات اولیه شاخصهای ۲۹ گانه بنادر از کلیه بنادر کشور و تشکیل بانک ا طلاعات شاخصهای ۲۹ گانه طی سه دور گذشته ، طراحی نرم افزار محاسبه عملکرد شاخصهای ۲۹ گانه بنادر و بارگذاری آن در سامانه ارزیابی عملکرد سازمان برای کل بنادر کشور ، طراحی اولیه فرایند ارزیابی عملکرد سازمان و پاسخگویی به شکایات به صورت روند نمای الکترونیکی درراستای اجرای پروژه نظام مدیریت کسب و کار( BPMS) با همکاری دفتر فاوا ، طراحی و اجرای مدل بومی یکپارچه سازی نظام مدیریت عملکرد جهت پایش و عملیاتی نمودن ارزیابی عملکرد ستاد، بنادر، مدیران ستادی و مدیران بنادر بر اساس شاخص های اختصاصی موضوعه، از اقدامات مهم در راستای بهبود ارزیابی عملکرد بوده است.
نظرات بسته شده است.