وزیر جدید دریانوردی بریتانیا خبر داد؛ اختصاص بودجه 15 میلیون پوندی برای آموزش دوره های دریانوردی

 

دولت بریتانیا روز گذشته از طرح جدید خود برای حمایت از صنعت دریانوردی و افزایش دانشجویان در بخش های مختلف کشتیرانی رونمایی کرد. در طرح جدید، بودجه آموزش و پژوهش ویژه دانشجویان و افسران دریانوردی دوبرابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، دولت بریتانیا بودجه 15 میلیون پوندی را برای افزایش تعداد افسران دریانوردی در سال 2018 اختصاص داده است. در طرح گذشته، همه ساله تنها 750 نیروی متخصص به صنعت کشتیرانی این کشور افزوده می شدند، اما با تزریق بودجه جدید تعداد آنها به بیش از 1200 نفر خواهد رسید. این در حالی است که تعدادی از شرکت های بزرگ کشتیرانی کانتینری و فله بر همچون مرسک، یو کی کارناوال، بی پی، شل و استنا نیز در حمایت از این طرح اعلام کرده اند که 450 فرصت آموزشی جدید نیز در هر سال به این مجموعه خواهند افزود.

نصرت غنی، وزیر دریانوردی بریتانیا در این رابطه گفت:« این طرح به منظور کمک به دانشجویان و افسرانی است که می خواهند وارد صنعت دریانوردی شوند  و به آنها کمک می کند تا مدرک بین المللی به دست بیاورند. این بودجه به آنها کمک خواهد کرد تا خود را برای موقعیت شغلی آینده شان آماده سازند.»

وی هدف این بودجه را در جهت تشویق جوانان به انتخاب شغل دریانوردی تعریف کرد و اظهار داشت:« ما در حال ساختن نیروی کار دریایی برای آینده هستیم و از جوانان می خواهیم تا این راه پرافتخار و هیجان انگیز دریا را به عنوان شغل آینده شان در نظر بگیرند. اکنون که بودجه آموزش و تربیت نیروی متخصص دولت دوبرابر شده، می توانیم از آینده این طرح مطمئن باشیم و بدانیم که ظرفیت مناسبی برای پرورش نیروی انسانی در اختیار داریم.»

طرح آموزش دوره های دریانوردی در سراسر بریتانیا پذیرای علاقه مندان است تا آنها تبدیل به یک افسر ناوبری، مهندس و یا افسر الکتروفنی شوند. کالج ها و دانشکده های مختلف مانند دانشکده علوم مهندسی دریایی دانشگاه ساوتهمتون، کالج شهر گلاسکو، مرکز دریایی لایپولیس، و کالج دریایی ساوث شیلتز در اختیار دانشجویان جدید دوره های دریانوردی قرار می گیرد.

از هر 5 پوند مالیاتی که شهروندان بریتانیایی پرداخت می کنند، یک پوند آن در صنایع دریانوردی صرف می شود تا همچنان بازار کسب وکار رونق داشته باشد. بودجه جدید با هدف پرورش استعدادهای جدید در صنعت دریانوردی و کمک رسانی آنها به دولت بریتانیا در آینده اختصاص یافته است.

دولت بریتانیا از حوزه دریانوردی خود به طور کامل حمایت می کند، چرا که بیش از 95 درصد واردات آن از جمله 40 درصد مواد غذایی و یک چهارم کل انرژی کشور از این راه تامین می شود. دوره های جدید به افسران کمک می کند تا گواهینامه شایستگی خود را دریافت کنند و در بالاترین سطح دریانوردی بتوانند به این صنعت یاری برسانند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.