رئیس اداره حراست بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛ راهاندازی سامانه هوشمند كنترل تردد افراد شاغل به بندر شهيد رجايی
رئيس اداره حراست اداره كل بنادر و دريانوردی هرمزگان از راهاندازی سامانه كنترل تردد جهت شناسايی افراد بدون مجوز و صدور بيش از ۱۴ هزار كارت غير قابل جعل از طريق اين سامانه در بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، “حسن دادور” در این رابطه اظهار کرد: با تلاش شبانه روزي هشت ماهه كارشناسان فني اداره حراست بندر شهید رجایی، سامانه كنترل تردد جهت شناسايي افراد بدون مجوز در بزرگترین بندر تجاری کشور راه اندازي شد.
وي با بيان اينكه از جمله عواملي كه امنيت يك مجموعه را تحت تاثير قرار مي دهد، نحوه كنترل افرادي است كه به آن مجموعه تردد مي كنند، افزود: این اقدام پس از هماهنگي با ستاد مرکزی سازمان بنادر و هم راستا با پروژه كنترل تردد بندر شهيد رجايي اجرایی و به صدور كارت هاي شناسايي هوشمند RFID با استاندارد Mifare منجر شد.
به گفته دادور، فن آوری RFID در استانداردهای جدید به حدی پیشرفته، قابل اطمینان و سریع است که در حال حاضر در بسیاری از گوشی های تلفن همراه وجود دارد و به عنوان درگاه انتقال پول در فروشگاه های معتبر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
رئيس اداره حراست اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهار كرد: در راستای اجرای این طرح، بيش از ۱۴ هزار كارت هوشمند غیرقابل جعل طی هشت ماه گذشته، صادر و پس از شارژ به متقاضیان تحويل داده شده است.
وي خاطرنشان کرد: در راستاي كنترل مجوز در مبادي اصلي دو دستگاه قرائتگر Mifare به همراه دستگاه اعلام وضعيت مجوز، طراحي و ساخته شد و تا كنون با كمترين اشكال در حال بهره برداري است و از همه مديران شركت ها، پيمانكاران، سرمايه گذاران و فعالان در بندر شهيد رجايي براي حفظ نظم و امنيت بيشتر بندر در اين زمينه درخواست همكاري كردند.
دادور در پايان گفت: در حال حاضر در صورتي كه مجوز تردد افراد اتمام يابد، در مبادي ورودي پس از خوانش كارت شناسايي، سامانه نرم افزاري واقع در مبادي ورودي بندر شهيد رجايي با يك پيغام مناسب منع تردد نفر را به كاربر سيستم اعلام می کند.
نظرات بسته شده است.