مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران عنوان کرد؛ لزوم اتخاذ رویه مشترک میان بنادر شمالی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر لزوم اتخاذ رویه مشترک در بین بنادر شمالی برای دریافت مطالبات و کاهش بدهکاران تجاری و غیرتجاری تاکید کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی انزان پور در جلسه کمیته وصول مطالبات سازمان بنادر و دریانوردی که در بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: برای چگونگی وصول مطالبات از شرکت‌های کشتیرانی و دیگر شرکت‌های مرتبط با بندر، باید سیاست یکسانی اتخاذ شود تا زمینه هرگونه سوءاستفاده برای شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با بندر برطرف شود.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در زمینه وصول مطالبات گفت: بندر نوشهر در این زمینه در سال‌های گذشته به صورت جدی برخورد کرده به طوری که منجر به کاهش چشمگیر بدهکاران تجاری در این بندر شد و این امر تا زمانی اثرگذار خواهد بود که به صورت رویه‌ای مشترک در بین بنادر شمالی اجرایی شود.

در ادامه لقمان پارسی نیا مدیرکل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی نیز فلسفه وجودی تشکیل کمیته وصول مطالبات را کاهش بدهی اشخاص به سازمان عنوان کرد.

وی افزود: اختلافات فی‌مابین بنادر شمالی به‌ویژه در بخش لایروبی باید با اتخاذ راهکار مناسب و وحدت رویه برطرف شود و این امر مستلزم رعایت دقیق قوانین و دستورالعمل‌های سازمان بنادر در بخش وصول مطالبات است.

پارسی نیا برخورد سلیقه‌ای بنادر در دریافت مطالبات از بدهکاران را مغایر با سیاست‌های کلان سازمان دانست و بیان کرد: در صورت عدم پرداخت به‌موقع مطالبات سازمان از سوی شرکت‌های فعال در بنادر، باید از ارائه هرگونه خدمات به این شرکت‌ها از سوی بنادر خودداری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.