مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: تا امروز بیماری از راه بنادر وارد کشور نشده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد که تا امروز بیماری از راه بنادر کشور وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدنژاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت که با هدف اجرای مقررات بین‌المللی بهداشتی در مرزهای بین‌المللی امضا شد، اظهار کرد: بنادر باید با دقت کافی از نظر بهداشتی مورد بازرسی و کنترل قرار گیرند تا از این راه بیماری‌ها وارد کشور نشوند. تا امروز نیز چنین اتفاقی از راه بنادر نیفتاده است. این موضوع نشان می‌دهد وزارت بهداشت و سازمان بنادر و دریانوردی با دقت کافی اقدامات لازم را انجام داده‌اند. چرا که هر دو عضو سازمان‌های جهانی مربوط به کنترل این عوامل هستند.

وی افزود: برای اینکه بنادر مبادی ورودی امنی باشند مراقبت‌های زیادی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن تمام کشتی‌ها قبل از ورود به بندرها، مواد غذایی توسط مسئولان سازمان قرنطینه برخی کالاها و اقلام خاص نیز از راه مسئولان سازمان دامپزشکی بررسی می‌شوند. در سال 1390 مصوبه‌ای درباره ارتقای سطح بهداشتی و قرنطینه در بنادر تصویب که در نهایت منجر به امضای این تفاهم‌نامه شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین اضافه کرد: هدف از این تفاهم‌نامه امن کردن بهداشتی بنادر و کالاهای وارداتی و همچنین سرعت دادن به این اقدامات است تا از آسیب‌های اقتصادی نیز جلوگیری شود. لازمه به ثمر رسیدن این اهداف تشکیل کمیسیون‌های مشترک و دائمی برای پیگیری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.