مقاله شرکت هیمکو در میان ۸ مقاله برتر FONASBA

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران شرکت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو)، با ارائه مقاله‌ای علمی در رقابت معتبر فدراسیون انجمن‌های ملی نمایندگان و کارگزاران کشتی (FONASBA) موفق به کسب تقدیر ویژه از سوی این نهاد بین‌المللی شد. این رقابت در سال 2024 با هدف شناسایی و معرفی برترین دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل دریایی و ارتقاء کیفیت صادرات از طریق ترانزیت دریایی برگزار گردید.

انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به عنوان عضو برتر فدراسیون فوناسبا  همواره سعی و اهتمام خود را در توسعه و تعالی کسب و کار اعضاء قرار داده و از طریق حضور موثر در مجامع بین المللی این  مهم را مدیریت نموده است . موفقیت شرکت هیمکو مصداق عینی این حمایت می باشد .

مقاله ارسالی هیمکو تحت عنوان بررسی تعداد اسکله‌ها و جانمایی بهینه آن جهت حمل مواد فله معدنی در اسکله شهید رجایی، توسط جناب آقای مهندس محسن نادری (مدیرعامل شرکت هیمکو) و با همکاری جناب آقای مهندس جعفری (فارغ‌التحصیل مهندسی عمران – گرایش مدیریت ساخت) تدوین و ارائه شده است. این مقاله که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این رقابت شرکت کرده بود، در جمع ۸ مقاله برتر جهان قرار گرفت و در وب‌سایت رسمی FONASBA منتشر شد.

این پژوهش علمی به بررسی بهینه‌سازی جانمایی اسکله‌ها در بندر شهید رجایی پرداخته و عواملی چون سود حاصل از صادرات و واردات سنگ آهن، تأثیرات احتمالی ناشی از نوسانات سطح آب و خسارات ناشی از تحریم‌های اقتصادی را به دقت تحلیل کرده است. استفاده از الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی منجر به ارائه راهکار بهینه‌ای برای احداث دو پست اسکله با ظرفیت ۱۶ میلیون تن در سال شده که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به بهبود عملکرد پروژه کمک می‌کند.

همچنین، مقاله به لایروبی تا عمق ۱۴ متر و بهره‌برداری بهینه از ساعات جزر و مد جهت کاهش هزینه‌های تردد شناورها تاکید دارد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که احداث دو پست اسکله با فاصله حدود ۳۵۰ متر از انتهای زمین استحصالی، به عنوان بهترین گزینه، هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری را به حداقل می‌رساند.

موفقیت شرکت هیمکو در این رقابت بین‌المللی، بار دیگر توانمندی‌های علمی و فنی اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران را به نمایش گذاشت و نام ایران را در عرصه حمل‌ونقل دریایی جهانی برجسته کرد.

ضمن تقدیم صمیمانه ترین تبریکات ، امید است سایر اعضاء مکرم با بهره مندی از جایگاه رفیع بین المللی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و فرصت های مغتنم حاصله ، نسبت به هدف گذاری حضور بهتر و بیشتر در عرصه فعالیت های جهانی گوی رقابت را بربایند.

شرکت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو)، با ارائه مقاله‌ای علمی در رقابت معتبر فدراسیون انجمن‌های ملی نمایندگان و کارگزاران کشتی (FONASBA) موفق به کسب تقدیر ویژه از سوی این نهاد بین‌المللی شد. این رقابت در سال 2024 با هدف شناسایی و معرفی برترین دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل دریایی و ارتقاء کیفیت صادرات از طریق ترانزیت دریایی برگزار گردید.

برای مشاهده مقالات برگزیده FONASBA و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://www.fonasba.com/young-agentbroker-a

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.