در چند نقطه شاهد ورود فاضلاب به تالاب بین‌المللی انزلی و دریا هستیم

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا ، معاون عمرانی فرمانداری بندرانزلی استفاده مشترک از شبکه هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب را مشکل این شهرستان دانست و گفت: در منطقه غازیان هنوز تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب تکمیل نشده و به همین علت در چند نقطه شاهد ورود فاضلاب به تالاب بین‌المللی انزلی و دریا هستیم که به تبع آن، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیگیر موضوع شده و تذکرات لازم را داده است.

بابک شکوهی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشکل عمده‌ای که در شهرستان شاهد آن هستیم، استفاده مشترک از شبکه‌های آب سطحی و فاضلاب است که در زمان بارندگی موجب سرریز شدن آب به سمت دریا و تالاب انزلی شده و آلودگی را بیشتر می‌کند؛ ضمن اینکه آب‌های سطحی شن و ماسه را به سمت شبکه برده و موجب افزایش رسوبات داخل آن می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرانزلی و اداره آب و فاضلاب شهرستان مسئول رسیدگی به این قضیه هستند، تاکید کرد: طی دو سال اخیر برای حل مشکلات شبکه‌ها به صورت مشترک چند صورت جلسه و تفاهم نامه بین این دو دستگاه انجام شده است.

معاون عمرانی فرمانداری بندرانزلی گفت: به منظور اجرای شبکه بهداشتی در شهرستان بندرانزلی دو تصفیه‌خانه در نظر گرفته شده که یکی در شرق بندرانزلی یعنی روستای شانگهای پرده و دیگری در غرب بندرانزلی در محدوده ماراگوده مکان‌یابی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه غرب شهرستان بندرانزلی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: خروجی آب این تصفیه خانه وارد تالاب شده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

شکوهی‌راد با بیان اینکه تصفیه‌خانه شرق هنوز به اتمام نرسیده است، تاکید کرد: هر چند این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد ولی چند سالی متوقف مانده و با تغییر پیمانکار پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ و با نصب تأسیسات، این پروژه به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.