تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به عراق با محوریت بندرامیرآباد

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی از تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به طرف عراقی با محوریت بندرامیرآباد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد؛ علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با حضور در بندرامیرآباد از قابلیت های راهبردی این بندر در حوزه سرمایه گذاری و منطقه ویژه بازدید کرد.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در این دیدار، عملکرد بندر امیرآباد را در حوزه سرمایه گذاری مناسب ارزیابی کرد و گفت : در بندر نوپایی چون بندرامیرآباد که ماحصل تلاش متخصصان ایرانی می باشد، این حجم از سرمایه گذاری ها کم نظیر است.

معاون وزیر اقتصاد یکی از مزیت های ویژه بندرامیرآباد را نسل سومی بودن آن برشمرد و هزار و ۶۰ هکتار اراضی پسکرانه با مزایای منطقه ویژه اقتصادی را فرصتی مناسب برای جذب بیشتر سرمایه گذاران، اعم از داخلی و خارجی عنوان کرد.

رییس کمیسیون مشترک ایران و عراق با بیان اینکه بندر امیرآباد بهترین نقطه اتصال بین کشورهای حوزه CIS با کشور عراق است، از تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به طرف عراقی با محوریت بندرامیرآباد در آینده نزدیک خبر داد که بر اساس آن دو رویکرد تعریف شده که منجر به فعال شدن ظرفیت های راکد تولیدی و توسعه حمل و نقل ترانزیتی کشور و منطقه خواهد شد.

فکری به وجود صنایع تولیدی در حوزه های مختلف در بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود: پایش و بررسی چالش های پیش روی سرمایه گذاران و تسهیل و کمک همه جانبه به آن ها می تواند افق روشنی را در افزایش جذب سرمایه گذاران در بندرامیرآباد رقم بزند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.irna.ir/news/85158201

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49236

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.