سازمان بنادر بر ارتقای ایمنی عملیات بنادر تمرکز جدی دارد

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه توجه به ایمنی به‌ عنوان ارزش در سطح مدیران این سازمان نهادینه شده است، تاکید کرد : رعایت الزامات ایمنی در انجام کلیه فرآیندهای عملیاتی بنادر، همواره مورد توجه و تدقیق مدیران و کارشناسان سازمان بنادر قرار داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، جلیل اسلامی در نشست بررسی، تحلیل و ارائه راهکارهای کنترل و کاهش حوادث ناشی از کار در بنادر اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان بین المللی کار( ILO)، سالانه بیش از 4 درصد تولید ناخالص ملی کشورها به جبران خسارات ناشی از حوادث در حین انجام کار اختصاص می یابد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرو دریانوردی با اشاره به سهم بسیار چشمگیری بنادر بازرگانی کشور در تجارت ملی و بین المللی و اثرگذاری آن‌ها بر اقتصاد کلان کشور، تاکید کرد: با اجرای استانداردهای بین المللی در زمینه کالاهای خطرناک ( بر اساس IMDG Code) و ایمنی کانتینر (بر اساس کنواسیون بین المللی CSC) و نیز و توجه ویژه به ایفای تعهدات قراردادی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر در زمینه های ایمنی ، بهداشت و محیط زیست، انتظار داریم وضعیت ایمنی بنادر کشور در سال جاری بیش از گذشته بهبود یابد.

به گفته اسلامی، هر گونه اقدام توسعه‌ای در بنادر باید مبتنی بر رعایت کامل الزامات ایمنی در محیط های کاری بنادر باشد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در این نشست که شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) حضور داشتند، تصریح کرد: بر اساس تکالیف شرعی و قانونی و نیز بر حسب وظایف ذاتی در سازمان بنادر و دریانوردی، موظفیم در جهت حفظ جان کارگران در محیط های کاری بنادر، تمامی تلاش و مساعی خود را بکار گیریم.

اسلامی خاطر نشان کرد: امکان جبران خسارت‌های مالی وارده بر اثر حوادث وجود دارد، اما جبران فقدان و یا نقص جسمانی افراد امکان پذیر نیست.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63283

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48866

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.