تقویت بخش دانشگاهی در آموزش دریانوردان با ایجاد 60 آموزشگاه

به گزارش خبرنگار سی نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد، در پاسخ به سوال سی نیوز درباره مشکل کمبود 4000 دریانورد در کشور گفت: در بخش دریایی که به شدت با کمبود نیرو مواجه است، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است و ناوگان های ما حال حاضر با نیروی انسانی ایرانی مجهز شده است.

 علی‌اکبر صفایی افزود: در این راستا، تقویت بخش دانشگاهی را در پیش گرفته‌ایم. ظرفیت پذیرش دریانوردان در دانشگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته است و در حال حاضر 60 آموزشگاه (بیش از 55 مجموعه خصوصی و سایر آنها شبه دولتی مانند» شرکت نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی) برای آموزش دریانوردان در بخش دریایی وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سازمان بنادر و دریانوردی، خوشبختانه موفق شده‌ایم برای تقویت بخش دریایی سازمان، مجوز استخدام 409 نفر را دریافت کنیم که اطلاعات جزئی‌تر در آینده منتشر خواهد شد و همه علاقه‌مندان می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کرده و استخدام شوند.

صفایی در پایان با اشاره به پیشرفت‌های کمی و کیفی در بخش دریانوردی، به ویژه در این دو بخش، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم نتایج مطلوبی در زمینه انسانی دریایی حاصل شده و در آینده نیز شاهد آن باشیم.

 

تولید و انتشار اختصاصی: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48824

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.