فرمانده نداجا: همگرایی منطقه‌ای برای امنیت دریانوردی اجتناب ناپذیر است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روابط و همکاری‌های دوجانبه با پاکستان را الگویی برای دیگر کشورها دانست و تاکید کرد که همگرایی منطقه‌ای برای صلح و ثبات به ویژه در برقراری امنیت دریانوردی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سی نیوز امیر دریادار «شهرام ایرانی» طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت دستاوردهای سفر رسمی خود به پاکستان گفت: منطقه در حال شکل گیری واقعی خود است و خوشبختانه کشورهای منطقه به نبوغ لازم و کافی رسیده‌اند و در این میان دو کشور همسایه و برادر ایران و پاکستان برای تامین امنیت شاهراه‌های اقتصادی جهان در کنار یکدیگر هستند.

وی اظهار داشت که همگرایی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قطعا به سود منطقه و جهان است و این روابط الگویی برای همگرایی قوی برای صلح، ثبات و به ویژه امنیت دریانوردی محسوب می‌شود.

فرمانده نداجا افزود که یک نقطه اشتراک در دیدارهای ما با فرماندهان نیروی دریایی، هوایی و فرمانده ارتش پاکستان مشاهده شد و همه طرف‌ها تاکید داشتند که با توجه به شرایط حاکم امروز در منطقه و جهان دو کشور باید توانمندی‌های متقابل در حوزه‌های آموزشی، صنعتی، نظامی و علمی را در جهت تحکیم همکاری‌های دوجانبه بکار بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت همگرایی کشورهای حوزه اقیانوس هند گفت: ملت‌های منطقه همواره از سوی کشورهای غیرموجه هدف تهدید قرار گرفته‌اند لذا ابتکار همگرایی منطقه‌ای برای تامین امنیت دریانوردی اجتناب ناپذیر است.

فرمانده نداجا: همگرایی منطقه‌ای برای امنیت دریانوردی اجتناب ناپذیر است

امیر دریادار ایرانی افزود: با توجه به فرموده‌های حضرت آیت الله امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، ایران ابتکار نظامی را مطرح کرد که هدف از آن توسعه همگرایی میان کشورهای منطقه است و این موضوع با مقامات نظامی پاکستان مطرح و از سوی آنان مورد استقبال قرار گرفت.

وی گفت که دیدگاه پاکستان نیز مبتنی بر ارتقا بخشیدن همکاری‌ها و همگرایی در منطقه است که قطعا مورد علاقه و مطالبه مردم کشورهای منطقه می‌باشد و طرف پاکستانی بسیار مشتاق به گشایش‌های اقتصادی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور مقتدرانه نداجا در بخش‌های مختلف اقیانوسی جهان افزود که ما با حضور تاثیرگذار با استفاده از تجهیزات داخلی و توانمندی‌های بومی جواب کوبنده به دشمنان ملت ایران دادیم.

وی تاکید کرد که امروز دشمنان ایرانی اسلامی به صراحت و با حیرت شاهد حضور نیروی دریایی ارتش ایران با توانمندی‌های قوی بومی خود در مناطق مختلف جهان هستند و این دستاورد بزرگ برای منطقه و جهان اسلام نیز به اثبات رسیده است.

فرمانده نداجا افزود که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعا با حضور دائمی و موثر خود به تامین امنیت و ایمنی دریانوردی اقدام خواهد کرد.

فرمانده نداجا: همگرایی منطقه‌ای برای امنیت دریانوردی اجتناب ناپذیر است

براساس این گزارش، فرمانده نداجا و اعضای هیات بلندپایه نظامی ایران روز گذشته در اسلام‌آباد با فرماندهان ارتش، نیروی دریایی و هوایی این کشور دیدار کردند.

شایان ذکر است؛ روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی از جمله تبادل هیات‌ها از نیروهای دریایی دو کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است. بهمن سال گذشته نیز ناوگروه نداجا شامل ۲ ناو و یک زیردریایی بازدید چهار روزه رسمی از بندر کراچی در جنوب پاکستان انجام داد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85145765/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48846

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.