آغاز عملیات هیدروگرافی در حوضچه‌های بنادر شرق

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراه‌های راهبردی سواحل مَکُران نیازمند پایش مستمر حوضچه‌های بنادر است، از آغاز عملیات هیدروگرافی در حوضچه‌های بنادر شرق به ویژه افزایش۲ میلیون تن ظرفیت تولید بندر سیریک خبرداد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی به رسانه‌ها اعلام کرد: در طرح توسعه‌ای سواحل مَکُران و تدقیق با برنامه جامع منطقه انرژی‌بر کوه مبارک و بندر بونجی و نیز انتقال کامل موادمعدنی از بندر خلیج‌فارس و به بندر سیریک با ظرفیت ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۲ هکتار پسکرانه، ۲ میلیون تن به ظرفیت اسمی این بندر در سال خواهد رسید که نیازمند تامین ایمنی در پهلوگیری شناورها است.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراه‌های راهبردی سواحل مَکُران نیازمند بررسی و پایش مستمر حوضچه بنادر و کانال های دسترسی است، ادامه داد: این طرح در راستای طرح‌های توسعه‌ای سواحل مَکُران آغاز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار کرد: تمامی بنادر حوزه شرق هرمزگان شامل بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک به صورت متناوب و منظم مورد سنجش قرار گرفته و نقشه‌های هیدورگرافی نهایی تهیه می‌شود.

محمدحسینی تختی اضافه کرد: ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی(ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارا است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85143881

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48732

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.