پهلوگیری کشتی حامل گندم در بندر بوشهر پس از ۲۷ سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: کشتی حامل گندم پس از گذشت 27 سال مجدد در بندر بوشهر پهلو گرفت.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب با بیان این مطلب اظهار داشت: با هماهنگی و برنامه ریزی لازم ،صبح امروز و در زمان مد کامل دریا کشتی حامل گندم بعد از گذشت ۲۷ سال در اسکله شماره ۳ بندر بوشهر پهلو گرفت.

به گفته شکیبی نسب، تمامی تمهیدات لازم برای انجام عملیات تخلیه محموله این کشتی و انتقال به انبارهای مد نظر در کوتاه ترین زمان انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: طول و عرض این کشتی به ترتیب 167 و 26 متر و با آبخور 10.3 متر می باشد که براساس برآورد تقریبی، بار این کشتی ظرف مدت شش روز کاری تخلیه خواهد شد.

شکیبی نسب مطرح کرد: با توجه به حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین با ایجاد زیر ساخت های لازم در سالهای گذشته و سبقه بندر بوشهر در تاریخ تجارت دریایی امروز و با ورود این کشتی نوید آن می‌رود که بندر بوشهر بیش از هر زمانی آماده نقش آفرینی در عرصه تجارت دریایی کشور باشد.

وی ادامه داد: بنادر استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت های مناسب آماده نقش آفرینی در عرصه صادرات و واردات هستند که با هدف توسعه این ظرفیت ها، پروژه های متعددی از شمال تا جنوب بوشهر انجام گردیده و پروژه‌هایی نیز در دست اقدام می باشد.

وی اضافه کرد: فعال سازی بنادر استان بوشهر در عرصه تجارت فرامنطقه‌ای از اولویت‌های استان بوشهر است که در این زمینه برنامه ریزی مدونی صورت گرفته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در همین راستا طرح توسعه جامعه در بنادر استان بوشهر مورد توجه ویژه گرفته است که نخستین آن سال گذشته در بندر گناوه کلید خورد.

وی افزود: در بنادر جنوبی استان نیز توسعه موج شکن کنگان و احداث چهار پست اسکله رمپ به عنوان پروژه‌های شاخص با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.

شکیبی نسب خاطر نشان کرد: چشم انداز تمامی پروژه‌های عملیاتی شده رونق اقتصادی استان و افزایش فرصت‌های شغلی است

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62797

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47327

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.