دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی پس از 8 سال با حضور رئیس جمهور و کلیه اعضا، امروز سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1402 تشکیل خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا؛ دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور و کلیه اعضاء حقیقی و حقوقی این مجموعه، سه شنبه (مورخ 1402/2/19) برگزار می شود.

طبق ماده 34 قانون برنامه چهارم توسعه، که مبنای تشکیل شورای عالی صنایع دریایی نیز می باشد، دولت موظف است به‌منظور تسهیل تجارت و حمل و نقل دریایی، استقرار صنایع دریایی،‌گسترش گردشگری دریایی، کمک به بهره‌برداری پایدار منابع شیلاتی و استفاده بهینه از این‌ مناطق، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و خدمات دریایی، با حفظ امور سیاستگذاری،‌ برنامه‌ریزی کند.

در این شورا، رئیس جمهور به عنوان ریاست شورا، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر شورا و وزرای راه و شهرسازی، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اعضای شورای عالی صنایع دریایی کشور حضور دارند.

در همین راستا سعید جعفری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی، اظهار داشت: مسئله مهمی که در حوزه صنعت دریایی وجود دارد این است که ما ناگزیر به توسعه صنایع دریایی خودمان هستیم و این توسعه باید به نحوی عمل شود که منجر به پایدار بودن کسب و کارها و تحقق هدف اقتصاد دریامحور گردد. وظیفه شورا جلب توجه تصمیم‌گیران به حوزه دریایی می باشد. امیدواریم خروجی موضوعات مطروحه در این جلسه با حضور رئیس جمهور، مصوبات کارآمد و سازنده برای صنعت دریایی ایران در کلیه ابعاد به همراه داشته باشد.

 

خبر دریافتی

منبع: https://www.goftemandarya.com/1562

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47152

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.