جایزه «کتاب سال خلیج فارس» به ایرج اعتمادی رسید

رمان «آن تابستان» جدیدترین اثر ایرج اعتمادی برای سومین دوره متوالی، جایزه ادبی جشنواره کتاب سال خلیج فارس را برای جزیره جهانی قشم به ارمغان آورد.


به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری برنا، اعتمادی، نویسنده و روزنامه‌نگار هرمزگانی در «جشنواره انتخاب کتاب سال خلیج فارس» زیر مجموعه «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس»، به عنوان نویسنده برتر هرمزگان در بخش «ادبیات-نثر معاصر» مورد تقدیر قرار گرفت.

«آن تابستان» رمانی است رئالیستی با ادبیات بومی اقلیمی در 427 صفحه که چاپ دوم این کتاب از سوی «انتشارات پَرِ سرخ» منتشر شده است.

فضای داستانی این کتاب در منطقه‌ای در جنوب استان فارس و بخش‌هایی از هرمزگان می‌گذرد و ضمن روایت داستانی شیرین تمامی آداب و رسوم و میراث ناملموس منطقه را همچون موزه‌ای زنده با زبانی توصیفی قوی به نمایش می‌گذارد. بخش دوم این کتاب به داستان مهاجران ایرانی مقیم دوبی می‌پردازد که از نقش‌آفرینان اصلی اقتصاد دوبی در دهه هفتاد و هشتاد میلادی بودند که پایه‌های این دولت‌شهر شکل گرفت.

گفتنی است، این نویسنده در دومین دوره انتخاب کتاب سال خلیج فارس با کتاب «طنز1400، طنزهای ژورنالیستی یک خبرنگار» سال۱۳۹۷، و در سومین دوره جشنواره با کتاب رمان «پسر ناخدا» سال 1400( ترجمه شده به زبان انگلیسی با عنوان تراژدی قاچاق انسان)، و در چهارمین دوره جشنواره با رمان «آن تابستان»، از سوی هیئت داوران به عنوان خالق اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شد.

ایرج اعتمادی با سابقه نزدیک به دو دهه فعالیت مطبوعاتی، ازروزنامه‌نگاران مطرح هرمزگانی و رسانه نگاری منتقد است که آثار تحلیلی زیادی از وی در روزنامه‌های متعدد کشوری، استانی و خبرگزاری‌ها منتشرشده است.

این نویسنده و روزنامه‌نگار همچنین به عنوان مدیر مسئول «انتشارات پَرِ سرخ» با مرکزیت جزیره قشم، در حوزه نشر کتاب فعالیت می‌کند که این انتشارات طی دو سال فعالیت بیش از 50 عنوان کتاب روانه بازار نشر کرده است.

از این نویسنده تاکنون بیش از بیست جلد کتاب در حوزه ادبیات داستانی، محیط زیست، کودک، طنز و آثار ژورنالیستی منتشر شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.borna.news/fa/tiny/news-1468072

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47044

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.