استاندار بوشهر: اقتصاد دریا محور خلیج فارس هنوز ظرفیت‌های باقیمانده بسیاری دارد

استاندار بوشهر گفت: اقتصاد دریا محور خلیج فارس هنوز ظرفیت‌های باقیمانده بسیاری دارد و همپای نیروهای نظامی دریایی کشور رشد نکرده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: نیروی نظامی ایران تا پیش از انقلاب اسلامی در حوزه دریا وابسته بود اما امروز به قدرت بازدارندگی دست یافته که اجازه اقدام را به دشمنان نمی‌دهد.

وی افزود: امروز بخشی از توان داخلی نیروهای مسلح دریایی جمهوری اسلامی ایران به خارج از خلیج فارس و آنسوی اقیانوس‌ها و تا مدیترانه هدایت می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: نیروی نظامی ایران اسلامی جلوتر از بخش اقتصاد دریامحور است و باید بیشتر در این زمینه بررسی و اقدام شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت دنیا در سواحل استقرار یافته، ادامه داد: منابع پیشرفت و توسعه کشور ایران در دریا و حاشیه خلیج فارس است و نفت، گاز و پتروشیمی پیشران این توسعه است.

وی گفت: امروز هزینه‌های بالای جابجایی شکل گیری صنایع پایین‌دستی نفت و گاز را در ساحل خلیج فارس اجتناب‌ناپذیر کرده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: برخی از کشورهای منطقه ظرفیت هفت میلیون متر مکعب شیرین سازی آب دریا را دارند که ایران تا رسیدن به آن فاصله دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به گردشگرپذیری هشت میلیونی این استان در سال، گفت: گردشگری دریایی به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور بوشهر هنوز شکل نگرفته است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پژوهشگران و اساتید دانشگاه خلیج فارس بررسی‌هایی درباره رشد اقتصاد دریامحور صنعت و تجارت استان بوشهر انجام داده‌اند که باید در آینده نردیک با حضور فعالان اقتصادی، صنعتگران و اندیشمندان به بحث و بررسی و نتیجه‌گیری گذاشته شود.

وی خلیج فارس را از مؤلفه‌های وحدت و همدلی ایران اسلامی دانست و گفت: ملت ایران با تعصب در این زمینه در برابر تعرضات به آن برانگیخته می‌شوند.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMkjB

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46861

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.