نگاه ویژه مجلس به حوزه دریا و دریانوردی در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای آبادانی سواحل کشور نیازمند افزایش جمعیت در نوار ساحلی هستیم، ‌ گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران توجه ویژه‌ای به حوزه دریا و دریانوردی در برنامه هفتم توسعه خواهد داشت.

به گزارش سی نیوز، احمد دنیامالی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌با اشاره به اینکه علی‌رغم سیاست‌های کلی نظام در حوزه دریا و نیز ظرفیت‌های ویژه دریایی کشور از جمله ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ‌ وجود جزایر متنوع و همچنین وضعیت مطلوب کشور در حوزه کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی، نتوانسته‌ایم آن گونه که باید شاید شاهد رونق حمل‌ونقل دریایی کشور طی سالیان گذشته باشیم، گفت: این درحالی است که در حوزه دریایی و بندری کارنامه قابل دفاعی داریم اما به طور حتم می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و در مسیر نقطه ایده‌آل، حرکت کنیم.

سواحل و جزایر کشور از ظرفیت ‌بسیار بالایی برخوردار هستند

وی ادامه داد: اگر قصد داریم شاهد آبادانی سواحل کشور باشیم باید به افزایش جمعیت نوارساحلی به صورت ویژه توجه کنیم و تسهیلات مناسبی را برای افرادی که به سواحل می‌روند و آنجا زندگی می‌کنند، قائل شویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سواحل و جزایر کشور از ظرفیت ‌بسیار بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: در حوزه بین‌المللی باید شاهد توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری باشیم و بتوانیم از ظرفیت منطقه‌ای خود به بهترین شکل بهره ببریم.

دنیامالی با اشاره با توصیه مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد دریامحور، گفت: به طور حتم مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران به دنبال این است که بتواند در برنامه هفتم توسعه، احکام مورد نیاز را در حوزه دریا و دریانوردی مدنظر قرار دهد تا با نگاه ویژه‌تری در این زمینه اقدام کنیم.

وی افزود: سازمان بنادر یک مجموعه حاکمیتی است و با توجه به قانون خاص خود، ظرفیت بسیار خوبی در راستای توسعه دارد؛ سازمان بنادر از سازمان‌هایی است که می‌تواند در حوزه صنایع دریایی و تربیت نیروی کار برای حوزه دریانوردی مسیر رو به رشدی را طی کند و در این زمینه شاهد اشتغال‌افرینی هرچه بیشتر باشیم.

ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نیروی دریایی و دریانوردان داریم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد فعالیت ملوانان و افسران خارجی در ناوگان دریایی کشور هستیم، اظهار کرد: این اتفاق در حالی رخ داده است که در کشور ما ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تربیت نیروی دریایی وجود دارد و می‌توانیم با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، نیاز خود را مرتفع سازیم.

دنیامالی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی همچنان توجه حداکثری به کنوانسیون‌های بین‌المللی داشته باشد، ‌خاطرنشان کرد: توجه ویژه به توسعه سواحل مکران و بندر چابهار، بسیار مهم است و در عین حال باید شاهد ایفای نقش موثر بنادر کشور در رونق کریدور شمال-جنوب باشیم و از فرصت پیش آمده به عنوان تحقق پل ارتباطی بین کشورهای جنوب و شمال ایران استفاده کنیم و از قابلیت دریای خزر برای دور زدن تحریم‌ها، بهره‌مند شویم.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62620

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46841

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.