اعتبار مبلغ 500 میلیارد تومانی برای بیمه ملوانان در بودجه 1402

معاون وزیر راه شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بر اساس بند خ تبصره ۱۱ بودجه ۱۴۰۲، بیمه ملوانان با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سال جاری برقرار می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر، در تشریح  آخرین وضعیت بیمه ملوانان اظهار داشت: بر اساس بند خ تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲ که به بخش مسکن و حمل و نقل اختصاص دارد، مقرر شده است که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه حاصل از واگذاری اموال و دارایی­های منقول و غیرمنقول مازاد و واگذاری طرح‌های تملک دارایی­های نیمه­تمام برای برقراری بیمه ملوانان تامین شود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز مکلف شده است از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به برقراری بیمه اشخاص مذکور، اقدام و گزارش اقدامات به­عمل آمده را هر سه‌­ماه ­یک­بار به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

معاون وزیر راه ضمن تشکر از مجلس (بخصوص نمایندگان استان‌های ساحلی)، دولت و تمامی دستگاه‌های اجرائی که در این راستا همکاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طبق بند خ  تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲  همه ملوانان دارای کارت فعال در سواحل جنوبی و شمالی کشور می‌توانند از مزیت بیمه ملوانی استفاده کنند.

گفتنی است؛ خدمه ملوانی از زحمت‌کش‌ترین نیروهای فعال در بنادر کشور هستند که بیمه شدن آن‌ها از سوی کارفرمایان در طول سال‌های اخیر مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده بود و در همین راستا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی بازدیدهای حضوری خود و گفت‌و‌گو با ملوانان قول رفع این مشکل را داده بود که با پیگیری وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان‌های ساحلی و سازمان بنادر و دریانوردی اجرای این مصوبه در بودجه سال جاری مشکل بیمه ملوانان رفع شده است.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62645

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46831

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.