تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی ۵۲ درصد افزایش یافت

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: در فرودین ماه امسال ۱۵۸ هزار و ۱۸۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده‌ است.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی نظری معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: در فرودین ماه امسال ۱۵۸ هزار و ۱۸۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده‌ است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام این خبر، توضیح داد: در فروردین ماه امسال با ورود ۵۲ فروند کشتی به مجتمع بندری انزلی، شاهد رشد ۵۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این شاخص بودیم.

وی افزود: صادرات کالا نیز با رشد ۵ درصدی روبرو بود و طی یک‌ ماه قبل ۲۴ هزار و ۳۵۵ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی از بندرانزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ترانزیت کالا در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: در یک ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۸۶ درصدی را داشتیم و ۶ هزار ۱۵۶ تن کالا به کشورهای همسایه ترانزیت شد.

نظری با اشاره به به رشد ۱۳۴ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در فروردین امسال، تصریح کرد: طی ماه گذشته ۷۸۳ TEU در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132755

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46761

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.