توسعه همه جانبه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است

معاون فرهنگی و مشارکت های اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران گفت: توسعه همه جانبه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این طرح توسعه با هدف محرومیت زدایی و توسعه متوازن شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان شامل میناب، سیریک، جاسک شروع بکار کرده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر سلیمانی در نخستین نشست تخصصی آموزش و مهارت در چابهار گفت: آموزش و توانمندسازی نیروهای ماندگار در بخش های مورد نیاز توسعه سواحل مکران در اولویت است.

وی گفت: فضای توسعه‌ی منطقه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت و آموزش و توانمندسازی نیروها ماندگار در اولویت هستند.

وی ادامه داد: نهادهای تخصصی مثل فنی و حرفه ای و دانشگاه و از همه مهمتر صنایع همه پای کار آمدند تا بتوانند ضرب آهنگ توسعه را دو برابر و در تسریع بخشیدن آبادانی این منطقه ایفای نقش نمایند.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: در حوزه فنی وحرفه ای در تعامل بسیار خوب با دبیرخانه سواحل مکران هستیم و براساس نیاز منطقه برای آموزش جوانان اقدام می نماییم که این حرکت باهمگرایی و هم افزایی رشد چشمگیری داشته است.

محمدرضا شاه‌پسند ادامه داد: با توجه به نیاز منطقه از حرکات موازی این جلسات باید جلوگیری کنیم و باید از بخش‌های مثبت همدیگر استفاده و روند توسعه را تسهیل کنیم.

شاه‌پسند ادامه داد: در بخش‌های نوظهور و صنایعی که قبلا وجود داشتند براساس تقاضا و نیاز صنایع حرکت کنیم که در وهله اول شناسایی این نیازها مهم است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول باید نیروی کاری را آموزش دهیم که در راه اندازی بنگاه صنعتی مورد نیاز است و در مرحله بهره برداری نیروهای کار متفاوت و متخصص مربوط به آن کار را آموزش داده تا توسعه هماهنگ با سایر بخش ها اتفاق افتاده و منطقه را متحول کند.

دکتر “منصور کیانی مقدم” رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز گفت: از چهار سال پیش سرفصل های دروس دانشجویان را طوری مدیریت و تغییر دادیم که این رشته ها کار آفرین و تقاضا محور باشند و در نهایت تولید ثروت کنند.

 

بازنشر گزارش: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNLSY

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46734

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.