طرح جامع حمل و نقل کشور تعیین کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، طرح جامع حمل و نقل کشور را تعیین کننده محورهای توسعه آتی دانست و گفت: این طرح با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل را ارزیابی کند در سه فاز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سی نیوز به نقل زا پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده درباره اهداف و مزایای طرح جامع حمل و نقل اظهار کرد: مطالعات طرح جامع حمل و نقل کشور به عنوان بالاترین سطح از مطالعات برنامه ریزی حمل و نقل کشور نقشه راه توسعه شیوه های مختلف حمل و نقل را در قالب شبکه بهینه تلفیقی و یکپارچه ارایه خواهد کرد که در آن اولویت‌های توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در افق های کوتاه، میان و بلند مدت مشخص خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: طرح جامع حمل و نقل کشور با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل را ارزابی کند در سه فاز در دستورکار بوده است. در فاز نخست مطالعات تقاضای شبکه حمل و نقل کشور در چهار شیوه جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی توسط نخبگان دانشگاهی تدوین شده است که نتایج آن در فاز دوم مورد استفاده سازمان ها و شرکت های تابع وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا هرکدام از شیوه ها در سازمان و شرکت مرتبط به خود مرحله طراحی شبکه را به سرانجام رسانند.

وی افزود: اکنون در فاز سوم و نهایی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مسئولیت تجمیع، تلفیق و یکپارچه سازی مطالعات انجام شده و تدوین سندی راهبردی حمل و نقل کشور را در قالب طرح جامع بر مبنای افق ۱۴۱۴ مبتنی بر اسناد بالادستی بر عهده گرفته است که این امر با کمک متخصصان داخلی برای نخستین بار تا مرحله طراحی شبکه بهینه در حال تدوین است.

افندی‌زاده تاکید کرد: با تکمیل طرح جامع که نقشه راهی در خصوص محورهای توسعه آتی زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور خواهد بود، اولویت بندی پروژه‌های حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی با چشم انداز پوشش حداکثری با رعایت عدالت اجتماعی رقم خواهد خورد و از هدر رفت هزینه و زمان در روند دستیابی به شبکه حمل و نقل یکپارچه جلو گیری می‌کند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132462

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46715

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.