بندر شهید بهشتی آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۷۷ درصدی پروژه احداث مخازن قیر و فرآورده های نفتی سنگین در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، قاسم عسکری با تأکید بر اهمیت مقوله سرمایه گذاری در بنادر کشور، به ویژه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، در مورد سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی، افزود: احداث مخازن ذخیره متانول و مخازن نگهداری قیر و فرآورده های نفتی سنگین از جمله مواردی است که در بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری همراه شده است.

وی ادامه داد: پروژه احداث مخازن نگهداری قیر و فرآورده های نفتی سنگین با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه اولیه بالغ بر ۹۳۰ میلیارد ریال و بصورت BOT با ۷۷ درصد پیشرفت واقعی در حال انجام می باشد.

عسکری نسب با اشاره به احداث پتروشیمی نگین مکران و ظرفیت بی بدیل بندر شهید بهشتی چابهار در صادرات فرآورده های پتروشیمی عنوان کرد: پروژه احداث مخازن نگهداری متانول نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه اولیه بالغ بر ۸۲۰۰ میلیارد ریال بصورت BOT و با ۴۱ درصد پیشرفت واقعی در دست احداث می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمق پای اسکله بندر شهید بهشتی چابهار در فاز دو به بیش از ۱۸ متر می رسد اظهار کرد: فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار تحکیم بستر شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت ایجاد اسکله با کاربری های درخواستی می باشد و سهم بزرگی در توسعه تجارت و صادرات خواهد داشت.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNJw8

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46490

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.