جانشین نیروی دریایی ارتش: توانایی پاسخگویی به هر نوع تهدیدی را داریم

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ما نه فقط در برابر دزدان دریایی که در برابر دزدان آمریکایی و ائتلافشان نیز ایستاده ایم و آمادگی و توانایی پاسخگویی به هر نوع تهدیدی را علیه کشورمان داریم.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، امیر دریادار حمزه علی کاویانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق ارتش با آرمان های امام راحل در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: امروز نیروهای ارزشمند و دانشمند نیروهای مسلح و ارتش به برکت انقلاب و رهبری عالمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در سطح بالایی از توان رزمی قرار دارند و در مقابله هر تهدیدی پاسخگو هستیم و نیازمندی های خود را نیز در داخل تامین می کنیم.

وی یادآور شد: نیروی دریایی با فرمان فرمانده کل قوا امروز در سطح دریاهای آزاد فراتر از گذشته در حال انجام عملیات است و حتی قابل مقایسه با سالیان گذشته و حتی با سال های قبل از انقلاب نیست.

کاویانی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی دریایی در بندر عباس و سواحل خلیج فارس خلاصه و برای نیات نظام استکباری و نظام سلطه در راس آنها آمریکا طراحی شده بود اما امروز با فرمان فرماندهی کل قوا از منافع و منابع کشور در صحنه دریاهای آزاد دفاع می کند.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ناوگروه های ما هزاران کیلومتر دورتر از سواحل کشور و از امنیت خطوط کشتیرانی و نفت‌کش‌ها و همه منافعی که ملت ایران دارند دفاع می کنند.

وی با اشاره به مقابله با دزدان دریایی در دریاهای آزاد تاکید کرد: امروز به برکت وجود نیروی دریایی قدرتمند و قوی جمهوری اسلامی ایران، دیگر آثاری از دزدان دریایی در صحنه دریا نیست و معتقدیم که بحث دزدی دریایی نیز از توطئه‌های استکبار جهانی و در ادامه حضورشان در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن بود.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۵۸ خطاب به ملت، این روز را روز ارتش نامیدند و سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMdvG

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46398

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.