تخلیه همزمان پنج فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پنج فروند کشتی اقیانوس پیما حامل انواع کالا‌های اساسی به تناژ ۳۴۸ هزار و ۶۱۸ تُن در اسکله‌های غلات بندرامام خمینی(ره) پهلو گرفتند.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، بهروز آقایی افزود: این کشتی‌ها شامل دو فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به وزن ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ تُن و سه فروند کشتی حامل ذرت به وزن ۲۲۱ هزار و ۶۱۵ تُن هستند که بخش عمده‌ای از دانه‌های روغنی تخلیه شده در مجتمع‌های فرآوری فعال در محدوده این بندر، به محصولاتی نظیر کنجاله و روغن خوراکی جهت تأمین مصارف داخلی و صادرات مجدد تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ فروند کشتی حامل دو میلیون و ۴۰۷ هزار تُن انواع کالا‌های اساسی در لنگرگاه بندر امام به دلیل مشکلات ارزی و اسنادی در انتظار پهلوگیری در اسکله‌های بندر امام هستند، بیان داشت: رفع مشکل این کشتی‌ها به حوزه‌های اقتصادی، گمرکی و بانکی برمی‌گردد که روند پیگیری‌ها برای ورود این کشتی‌ها به اسکله‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

آقایی اضافه کرد: موجودی فعلی کالا‌های اساسی در انبار‌های موقت نگهداری کالا یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۳۸ تُن برآورد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: همچنین موجودی فعلی روغن خوراکی در مخازن نگهداری این کالا در بندر امام ۲۵۵ هزار و ۳۹۱ تُن است.

مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان گفت: مجموع کالا‌های اساسی دپو شده در انبار‌ها و مخازن موقت نگهداری کالا در مجموع دو میلیون ۲۶ هزار و ۳۲۹ تُن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲.۵ میلیون تُن ظرفیت خالی در سیلوها، مخازن و انبار‌های مجتمع بندری امام به منظور نگهداری کالا‌های اساسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تُن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

پارسال ۴۳ میلیون تُن انواع کالا در بندر امام تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود.

این بندر راهبردی، دومین بندر عملیاتی و پرترافیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95635

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46355

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.