راه‌اندازی ستاد رفع موانع تولید در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از راه‌اندازی ستاد رفع موانع تولید در منطقه آزاد اروند با محوریت استفاده از ایده‌ و طرح‌های فعالان اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  فرینا(پایگاه خبری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران)، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست با فعالان اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر، ضمن گرامیداشت فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امیر مومنان، حضرت علی (ع)، اظهار کرد: تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد یک جایگاه بنیادی دارد که فلسفه ایجادی این شاهراه‌های تجاری را معنا بخشیده است. به همین جهت، توجه به این امر همواره از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند بوده و همانطور که از نظر مبارک صاحبان سرمایه و مالکان واحدهای تولیدی ـ صنعتی عبور کرده، در این حیطه ضمن هزینه کردهای فراوان، تأمل، برنامه‌ریزی، زیرساخت بسیاری نیز فراهم آمده که به باور ما فضا برای کار بیشتر و ارتقای سطح خدمات صورت گرفته همچنان وجود دارد.

علی زارعی گفت: این اطمینان را می‌دهیم که تلاش و اهتمام برای ارتقای این بخش از منطقه، همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: در زمینه تشویق و تکریم سرمایه‌گذاران برای فعالیت در منطقه، خروج واحدهای راکد از سکون موجود، اعطای تسهیلات راه‌اندازی و ارتقای خطوط تولید، فراهم‌ساختن زیرساخت‌های لازم برای سایت صنعتی و واحدهای تولیدی، همچنین هموار ساختن مسیر صدور تولیدات به فرای مرزها و واردات مواد اولیه مورد نیاز کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، از جمله خدماتی است که همکاران من در سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها، در راستای تحقق آن گام برمی‌دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: بخش تولید و رونق آن، یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم مقام معظم رهبری بوده، به گونه‌ای که این مهم دست کم در 10 سال اخیر به عنوان یک موضوع محوری در دستور کار نظام قرار گرفته و شعار سال نیز بر اساس آن، تبیین و ابلاغ گردیده است.

زارعی در پایان از راه‌اندازی ستاد رفع موانع تولید در منطقه آزاد اروند با محوریت استفاده از ایده‌ و طرح‌های فعالان اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر، خبر داد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت این منطقه در حیطه تجارت و صنعت پرداخت.

روح‌الله خزایی ضمن دعوت از فعالان اقتصادی این منطقه نسبت به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نقطه نظرات، پاره‌ای از اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند را در حوزه سرمایه‌گذاری تشریح کرد.

در ادامه این نشست، چند تن از فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل، به بیان نکاتی پیرامون ارتقای شاخص‌های تجاری و اقتصادی منطقه همچنین بیان مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید و فعالیت‌های تجاری، پرداختند.
یک فعال حوزه تولید، ضمن درخواست استمرار این قبیل نشست‌ها، مشکلاتی که در این حوزه گریبان فعالیت واحدهای صنعتی را گرفته، بازگو کرد.

یکی از نمایندگان اتاق بازرگانی نیز، ضمن ارائه پیشنهاداتی در راستای بهبود بخش‌های صنعت، کشاورزی، پژوهش و آموزش، عنوان کرد: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف باید دست در دست هم دهند تا در سال جدید کار بزرگی در منطقه صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: فعالان حوزه اقتصادی و مسئولان اختلافات را کنار گذاشته و از ظرفیت‌های منطقه همچون دارا بودن چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی، بهره لازم را بجویند.

یکی از تجار به نمایندگی از بازرگانان منطقه آزاد اروند، معضل اصلی این قشر را مشکلات موجود در امور گمرکی قلمداد کرد و از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند درخواست کرد که به این موضوع ورود کرده و مشکلات بازرگانان منطقه را مرتفع سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تلاش‌های سازمان منطقه آزاد اروند در حیطه کنترل بازار و توزیع کالاهای اساسی در شهرهای آبادان و خرمشهر، تقدیر کرد.

تامین امنیت شلمچه، ایجاد زیرساخت لازم در حوزه تولید، صادرات و حمل و نقل، رفع موانع تولید، چندگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند و تمرکز زدایی از مرکز استان بر روی سایت صنعتی، از دیگر نکاتی بود که در این نشست صمیمانه از سوی فعالان اقتصادی، مطرح شد.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: freena.ir/detail/66283

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46337

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.