پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلوگیری شد.

به گزارس سی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقائی می‌گوید: در طول هفته جاری، این تعداد کشتی در اسکله‌های غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلو گرفته‌اند و فرآیند تخلیه کالا‌های اساسی حامل آن‌ها آغاز شده است.

او مجموع وزن کالا‌های این ۸ فروند کشتی را ۵۵۵ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و افزود: از این کشتی‌ها، ۲ فروند حامل دانه روغنی سویا به میزان ۱۳۸ هزار و ۵۲۰ تن، یک فروند حامل ذرت به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۹۱ تن، یک فروند حامل گندم با حجم ۶۳ هزار تن و یک فروند کشتی حامل کنجاله سویا به میزان ۶۰ هزار و ۵۵۶ تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به نگهداری بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه شده در انبار و مخازن روغن در این مجتمع بزرگ بندری اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان در انبار غلات یک میلیون ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا و ۲۶۹ هزار و ۴۸۲ تن روغن در مخازن بندر امام خمینی (ره) ذخیره سازی شده است.

آقائی گفت: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

او با بیان اینکه این منطقه بزرگ ویژه اقتصادی بندری، تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است، ادامه داد: پارسال ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.yjc.ir/00ZHFR

لینک کوتاه:https://seanews.ir/45811 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.