استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریاپایه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار نوروزی مسئولان و کارگزاران نظام، بر استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریاپایه و همچنین کریدور شمال جنوب برای بهبود اقتصاد کشور تاکید کردند و تمرکز مسئولان بر این حوزه و پیگیری جدی آن تا حصول نتیجه را خواستار شدند.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در دیدارنوروزی مسئولان و کارگزاران نظام، بر استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریاپایه و همچنین کریدور شمال جنوب برای بهبود اقتصاد کشور تاکید کردند و تمرکز مسئولان بر این حوزه و پیگیری جدی آن تا حصول نتیجه را خواستار شدند.

ایشان دربخشی از سخنانشان در این باره خطاب به مسئولان چنین فرمودند: «یک مسئله دیگر، اقتصادِ دریاپایه است که حالا اخیراً به ما هم گزارش می دهند و مکرّر پیشنهاد می کنند؛ درست است.

دریا مرکز برکت است، ما هم از لحاظ دریا خوشبختانه دستمان باز است؛ در جنوب کشور و در شمال کشور دریا داریم. اقتصادهای متّکی به دریا خیلی اقتصادهای بابرکتی است؛ یکی این است؛ به این توجّه کنیم. لوازمی دارد [که باید] به آن لوازم ملتزم بشویم، دنبال کنیم، پیگیری کنیم.

یکی همین مسئله‌ مسیر شمال ـ جنوب است که مدّتها است در کشور صحبتش هست و درست است؛ این باید انجام بگیرد. الان در کشورها یک رقابتی به وجود آمده برای اینکه مسیرهای تجارت بین‌المللی را از داخل خودشان [عبور دهند]. این کشور میخواهد از داخل خودش این مسیر را انجام بدهد، آن کشور میخواهد از داخل خودش.

ما جای حسّاسی قرار داریم؛ جای ما از لحاظ جغرافیایی خیلی حسّاس است؛ یعنی در این منطقه شاید هیچ کشوری نباشد که یک ‌چنین موقعیّت ممتازی داشته باشد. موقعیّت ما ممتاز است. این مسیر شمال ـ جنوب را [توسعه بدهیم]؛ البتّه مسیرهای دیگر هم هست [مانند] شرق و غرب، [ولی] مهم‌ترینش این است. مسیر شمال ـ جنوب را دنبال کنیم که داوطلب هم دارد؛ از دولتهای خارجی کسانی هم هستند که می توانند در این زمینه همکاری کنند؛ این را دنبال کنید.»

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/131104

منبع عکس:  https://www.leader.ir/fa/pictures/album/2552/grid?img=75092_859.jpg

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45776

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.