رونق گردشگری دریایی خرمشهر در تعطیلات نوروز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر احداث ۸ پست اسکله جدید توسط این اداره کل را در رونق صنعت گردشگری و درآمدزایی مردم بومی در نوروز امسال موثر دانست.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی اظهار داشت: از جمله اقدامات بندر و دریانوردی خرمشهر احداث ۸ پست اسکله گردشگری در چهار نقطه رودخانه کارون بود که با توجه به اینکه به طور کامل در وسط شهر واقع هستند ظرفیت خوبی برای ارتقا و توسعه گردشگری دریایی در خرمشهر ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته نیز حدود ۶۵ درصد از گردشگران و بازدیدکنندگان از این اسکله‌ها استفاده کردند که علاوه بر رونق گردشگری دریایی در زمینه اشتغال زایی شهرستان نیز موثر بود.

به‌گفته اسعدی، امسال نیز استقبال بسیار گسترده و خوبی از ظرفیت گردشگری احداثی توسط بندر خرمشهر در رودخانه کارون توسط کاروان‌های راهیان‌نور و مسافران نوروزی شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه پروژه احداث این ۸ پست اسکله با ۲۴ میلیارد ریال در مدت ۲ سال اجرایی شده است، افزود: این اسکله‌ها برای ارتقای ایمنی مسافران به هنگام سوار و پیاده شدن به صورت پانتوم شناور به طول ۳۰متر و عرض چهار متر با عمق ۱۰۲ متری احداث شده‌اند و شمع‌های آنها بتنی و مستحکم طراحی و ساخته شده است.

اسعدی خاطر نشان کرد: طراحی این سازه به گونه‌ای است که همزمان ۳ شناور ۱۵ متری می‌توانند در کنار آن پهلو بگیرند.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62359

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45657

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.