رکورد جدید تخلیه‌وبارگیری کالا در بندر انزلی پس از ۵ سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ شاهد رکوردشکنی بندر انزلی در حوزه تخلیه‌وبارگیری کالا بودیم، گفت: افزایش ترافیک دریایی و تقویت تجهیزات بندری مهم‌ترین اهدافی بندری و دریایی استان گیلان در سال ۱۴۰۲، است.

حسین یونسی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته دریایی و بندری در استان گیلان طی سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در سال گذشته پس از ۵ سال توانستیم در بخش تخلیه‌و‌بارگیری در بندر انزلی رکوردشکنی کنیم و شاهد افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به بیش از ۱.۵ میلیون تن باشیم.

رشد ۷.۱ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالا
وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر، شاهد رشد ۷.۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا بودیم در حالی که طی ۵ سال گذشته هیچ گاه بندر انزلی نتوانسته بود به تخلیه و بارگیری بیش از ۱.۵ میلیون تنی دست یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه در حوزه ترانزیت کالا طی سال ۱۴۰۱ در بندر انزلی شاهد رشد ۳۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر بودیم، عنوان کرد: در بخش عملیات کانتینری نیز رشد ۷۳ درصدی کالا را در بندر انزلی تجربه کردیم.

یونسی با بیان اینکه در حوزه لایروبی بندر آستارا نیز توانستیم پس از ۱۳ سال، طی مدت زمانی ۴ ماه، کار را پیش ببریم، گفت: در بحث لایروبی بندر انزلی که از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است، متاسفانه کشتی‌های با آبخور بالای ۴ متر امکان پهلوگیری نداشتند که خوشبختانه طی مدت زمانی سه ماه، لایروبی انجام و مشکل مرتفع شد.

وی در ادامه به مهمترین اهداف بندری و دریایی استان گیلان، اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش ترافیک دریایی در دستورکار قرار دارد و تمرکز بر حوزه ترانزیت و صادرات کالا است.

کمبود تجهیزات بندری؛ معضل بزرگ بندر انزلی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه بزرگترین معضل بندر انزلی، کمبود تجهیزات بندری است، بیان کرد: تقویت تجهیزات بندری به منظور خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مشتریان به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تجهیزات مورد نیاز را در سال جاری فراهم کنیم و خدمت‌رسانی مطلوب‌تری داشته باشیم.

یونسی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی دیگر مسئله است که در دستور کار قرار دارد، گفت: در حوزه گردشگری دریایی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستیم و اگر مشکلی در این زمینه پیش نیاید در مسیر تعریف شده گام‌های مهمی بر خواهیم داشت و قرار داد سرمایه‌گذاری مربوطه را به امضا خواهیم رساند.

جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشتی‌سازی
وی با بیان اینکه دیگر هدف بندری و دریایی تعریف شده در استان گیلان طی سال ۱۴۰۲، جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشتی‌سازی است، اظهار داشت: با توجه به کمبود کشتی در دریای خزر به دنبال جذب سرمایه گذار در حوزه کشتی‌سازی هستیم و در صورت تحقق این هدف، مقوله تعمیرات کشتی و کشتی‌سازی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: همچنین موضوع لایروبی با توجه به کاهش تراز آب دریای خزر از دیگر مسائل مهم تعریف شده است و با شدت و جدیت بیشتری در سال ۱۴۰۲، دنبال می‌شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62282

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45410

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.