برگزاری همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری در افق ۱۴۰۲

همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری درافق ۱۴۰۲با رویکرد تحقق اقتصاد دریامحور در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این همایش که با حضور حسین یداللهی مدیرکل امور اقتصادی و مناطق و عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، به چالش­ های مهمی چون مسایل جاری و استفاده بهینه از ظرفیت­ های پیش ­بینی شده در قوانین و مقررات مناطق در جهت ارتقای دبیرخانه امور مناطق و جایگاه مناطق ویژه آزاد بندری در اقتصاد دریا محور پرداخته شد.

بر اساس این گزارش، ضرورت افزایش مشوق­ های مالیاتی و قانونی؛ اصلاح و بروزرسانی دستور العمل ­های مرتبط با مناطق و تبیین و تدوین و ارتقای ساختار دبیرخانه؛ فرآیند محور کردن فعالیت­ ها و دستورالعمل­ ها و ارائه آموزش ­های مستمر مرتبط و لزوم ایجاد سامانه­ های مرتبط با مناطق و ارتباط آن با سایر سامانه ­های برون سازمانی از مهم­ترین چالش مطرح شده در این همایش قلمداد می­ شود.

بنابراین گزارش، در این همایش همچنین پیشنهادهای موثری در خصوص راهبرد مناطق در سال ۱۴۰۲، به منظور ارتقای اقتصاد دریا محور ارائه و سیاست های مناطق ویژه و آزاد بندری در سال ۱۴۰۲ تدوین شد.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62124

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45120

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.