ابلاغ منشور راهبردی HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان

مدیر HSE،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین و ابلاغ منشور راهبردی اهداف و برنامه های عملیاتی حوزه HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبداله جعفری با بیان این مطلب اظهار داشت: نظام مدیریت HSE در صنایع بندری و ارائه خدمات دریایی، از یک فعالیت محدود وظیفه ای به یک مقوله استراتژیک تغییر یافته است و با توجه به اینکه مدیریت پایدار ریسک های عملیاتی، یکی از ارکان کلیدی موفقیت در این صنعت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اکنون مقوله HSE به عنوان یک ارزش بنیادین و حتی فراتر از آن، به عنوان یک حق در رأس همه فعالیت های سازمان ها نهادینه شده است، افزود: در این راستا مدیریت HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی، رویکرد برنامه محوری را به عنوان یک ضرورت و اصل اساسی جهت دستیابی به اهداف بلند مدت، پایدار و مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر HSE،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طی سال گذشته تلاش شد همسو با اهداف و سیاست های کلان سازمان و توجه همزمان به ذینفعان داخلی و بیرونی، راه حل مشکلات و چالش های حوزه HSE با نگاه پایدار و در چارچوب برنامه های اجرایی و عملیاتی ارائه شود که نمونه بارز آن تدوین منشور اهداف و برنامه های عملیاتی مدیریت HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی برای بهره گیری ستادکلیه بنادر کشور و تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر در سال ۱۴۰۲ می باشد.

به گفته جعفری، منشور راهبردی تهیه شده شامل مجموعه چشم انداز و مأموریت ها، ارزش ها و سیاست های کلی، محورهای اصلی، اهداف اختصاصی، برنامه های عملیاتی و گام های اجرایی در چهار بخش از حوزه فعالیت های مشترک مدیریت HSE، ایمنی حریق وآتش نشانی، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در سال ۱۴۰۲ است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام تمامی کارشناسان و متخصصان بنادر و شرکت های خصوصی فعال در بنادر و همکاری و حمایت های بی دریغ تمامی واحدهای ذیربط داخلی و بیرونی، گامی مؤثر و ارزشمند در صیانت از نیروی انسانی شاغل، دارایی های سازمان و حفاظت از محیط زیست دریایی بنادر برداشته شود.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62085

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45044

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.