باطل کردن مجوز فعالیت کشتی های نفتکش و فله بر بیش از 25 سال در هند

به منظور کاهش آلایندگی و کاهش میانگین سنی ناوگان؛ هند مجوز فعالیت نفتکش‌ها و فله‌بر‌هایی که بیشتر از ۲۵ سال سن دارند را باطل کرده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، هند که سومین رکورد بالای انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان را دارد، به منظور کاهش آلایندگی و کاهش میانگین سنی ناوگان خود، این دستور را صادر کرده است. همچنین خرید کشتی‌هایی که بیش از ۲۰ سال سن دارند هم ممنوع می‌شود. تحت دستورالعمل فعلی، کشتی‌هایی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، می‌توانند بدون دریافت تائیدیه فنی، خریداری شوند.

اداره کل کشتیرانی هند در وب سایت خود اعلام کرد باید ناوگان هندی نوسازی شود که مستلزم بازبینی گسترده الزامات ثبت و فعالیت کشتی‌ها است.

میانگین سن ناوگان هندی، در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده که برخلاف روند کاهش سن ناوگان جهانی بوده است.

طبق دستور رگولاتور کشتیرانی هند، معیار سن به تضمین حذف تدریجی کشتی‌های سوخت فسیلی و ورود کشتی‌هایی که مصرف سوخت بهینه و کم آلاینده دارند، کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مطابق مقررات جدید، نفتکش‌های بالای ۱۵ سال باید شرایط فعالیت خود را بهبود دهند و فله‌برها باید بررسی بیشتری انجام دهد تا پایبندی به استانداردهای بین‌المللی بالا را تضمین کنند.

همچنین عدم پایبندی، به لغو مجوز فعالیت کشتی‌ها منتهی خواهد شد.

معیارهای جدید شامل حال کشتی‌های خارجی که محموله در هند تخلیه می‌کنند، خواهد بود. کشتی‌هایی که مشمول سقف سنی جدید می‌شوند، باید اجازه پیدا کنند به مدت سه سال دیگر بدون توجه به سن فعلی‌شان، سفر کنند.

هند قصد دارد یارانه نقدی، مالیات کمتر و مشوق‌های دیگر برای تقویت صنعت کشتی‌سازی خود عرضه کند. این تدابیر شامل یارانه برای ساخت کشتی‌های جدید و مشوق برای ساخت کشتی‌های کوچک و حمایت از کشتی‌های باطری دار برای کاهش انتشار کربن است.

بر اساس گزارش رویترز، هند حدود ۳۵ شرکت کشتی‌سازی دارد که بعضی از آنها دولتی هستند. با وجود هزینه‌های پایین‌تر تولید، مقررات مالیات داخلی، مانع سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی هند شده است.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1315

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44611

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.