کتاب زندگی نامه شهید دریابان غلامعلی بایندر رونمایی شد

به گزارش سی نیوز به نقل از مرین پرس، امیر دریادار شهرام ایرانی روز شنبه 22بهمن در مراسم رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید دریابان غلامعلی بایندر در سنندج اظهار کرد: به روح پرفتوح امام راحل و شهدای انقلاب درود می‌فرستیم و امیدواریم که بتوانیم ادامه دهنده مسیر متعالی انقلاب اسلامی باشیم.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز روز بسیار بزرگی برای همه ایرانیان است و همه دنیا چشمشان به امروز و روزهای دیگر است.

وی افزود: امروز امنیت ما در وسط آتش افروزی دشمنان برقرار است و سربازان مدافع امنیت با نثار جان خویش از این امنیت دفاع می‌کنند.

دریادار ایرانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر کشوری که مرز آبی نداشته باشد در خفگی ژئوپولیتیکی است و امروز نعمت دسترسی به آب‌های آزاد شامل حال ملت ایران شده است و می‌توانیم به سراسر دنیا دسترسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مردم کردستان به وطن پرستی و ولایت مداری مشهور بوده و هستند و شهید بایندر نیز با تکیه بر آموزه‌های دینی و حس وطن پرستی در مقابل متجاوزان ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی امروز با بهره مندی از توان و دانش داخلی و بهترین تجهیزات نظامی در کنار تأمین امنیت کشور حافظ امنیت اقتصاد کشور نیز است.

وی به دستاوردهای بزرگ این نیرو اشاره کرد و گفت: ورود به دورترین دریاهای جهان و تأمین امنیت محموله‌های دریایی کشور از مبدأ تا مقصد و بر افراشتن پرچم پر افتخار کشورمان حاصل از خود گذشتگی فرزندان برومند نیروی دریایی این سرزمین است و این مهم جیغ دشمنان ایران را در آورده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، دسترسی به دریا را از مهمترین عوامل توسعه کشورها عنوان کرد و افزود: امروز ما با بهره مندی از این پتانسیل در شمال و جنوب و با امنیت کامل با دیگر کشورهای جهان مبادله داریم.

امیر ایرانی ضمن تمجید از نویسنده کتاب دریابان بایندر به بخشی از وصیت نامه این فرمانده دلاور ایرانی اشاره کرد و گفت: توجه این فرمانده به مقوله دریا و تلاش در جهت ارتقای نیروی دریایی در آن برهه از تاریخ نشان از عمق دانش و تخصص دریابان بایندر به اهمیت دریاست.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی افزود: آنچه که در خصوص زندگی این فرمانده دلاور پر اهمیت است روحیه استکبار ستیزی است که در وجود ایشان و دیگر برادرانشان بوده است که بخش عمده آن متأثر از ایمان و باور دینی عمیقی است که در وجودشان بوده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم با طی مراحل شرعی که به انجام رسیده است آرامگاهی در خور شأن و جایگاه این انسان والامقام درست کنیم.

وی با قدردانی از تلاش مسئولین استان در چاپ این اثر ارزشمند از ساخت فیلمی سینمایی به سفارش نیروی دریایی در خصوص زندگی این شهید خبر داد.

دریابان غلامعلی بایندر یکی از ۵ فرزند علی اکبر خان دبیر دربار از سران طایفه بایندر بیجار گروس و از نوادگان فاضل خان گروسی است که در ۲۳ آذر ۱۲۷۷ در تهران متولد و پس از گذراندن دوره‌های مختلف در داخل و کشورهای ایتالیا و فرانسه و در ۲ دوره مختلف فرماندهی نیروی دریایی جنوب را برعهده داشته است.

کتاب خلیج فارس در سال ۱۳۱۷ و جغرافیای خلیج فارس ۱۳۱۹ از تألیفات وی محسوب می‌شود.

دریابان بایندر در سال ۱۳۲۰ در راه وطن و ایستادگی در برابر قوای متجاوز انگلیس به شهادت رسید.

دریافت نشان ذوالفقار بالاترین نشان نظامی در سال ۱۳۰۴، نشان افتخار درجه ۳ سپه در سال ۱۳۰۵، نشان ناج از کشور ایتالیا در سال ۱۳۱۰ بخشی از افتخارات این فرمانده دلاور ایرانی است.

لازم به ذکر است کتاب «دریابان شهید غلامعلی بایندر» نوشته محمد مریوانی در ۱۴۴ صفحه مهر ماه ۱۴۰۱ توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر و روانه بازار شده است و در روز 22 بهمن با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سنندج رونمایی شد.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://marinepress.ir/plus/40317/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43723

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.